تشکیل ستادبحران نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از فعالیت ستاد بحران ویژه نمایشگاه کتاب خبر داد و جزئیات اقدامات آن را تشریح کرد.

تشکیل ستادبحران نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، احمد صادقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین ایمنی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی اظهارکرد:  از حوالی بهمن ماه سال گذشته بود که ستاد بحران ویژه نمایشگاه کتاب تهران با حضور دستگاه‌هایی چون  آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس، خدمات شهری و ... تشکیل شد و اقدامات و بررسی‌های مختلف در خصوص وضعیت ایمنی نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه فعالیت این ستاد همگام با عوامل اجرایی نمایشگاه مطبوعات ادامه داشت، اظهارکرد: در حال حاضر نیز ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه کتاب تهران در محل نمایشگاه مستقر است و فعالیت آن ادامه دارد و این فعالیت تا آخرین روز نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

    رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به حضور عوامل دانشگاه علوم پزشکی در محل نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب علاوه بر حضور عوامل اورژانس، تیم‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی نیز در محل مستقرهستند و کارشناسان این دانشگاه در ساعات مختلف روز به بررسی کیفیت آب مصلی و نیز کیفیت و سلامت غذاهای عرضه شده در غرفه‌های نمایشگاه اقدام می‌کنند.

    صادقی با بیان اینکه ملاحظات پدافندی و موارد ایمنی نیز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: کارشناسان سازمان آتش نشانی نسبت به بررسی ایمنی سازه‌های نمایشگاه و حذف سازه‌های نامقاوم اقدام کردند و علاوه بر آن موارد ایمنی در جای‌گذاری غرفه‌های نمایشگاه را نیز مدنظر قرار دادند، ضمن اینکه ایمنی تمامی غرفه‌ها را نیز بررسی کرده و تمامی غرفه داران ملزم به داشتن کپسول اطفای حریق شده‌اند.

    رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه به تمامی غرفه داران آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: نقشه راه‌های خروج اضطراری نیز از سوی کارشناسان مدیریت بحران تهیه و توزیع شده است.

    وی درباره مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در محل مصلی نیز به ایسنا گفت: عوامل پلیس دلایل مخالفت خود را که عمدتا به دلیل مسائل ترافیکی بود به شکل مکتوب به ما ارائه دادند و ما نیز نظرات پلیس را به مسئولان مربوطه انعکاس دادیم و برخی از نگرانی ها هم تا حد ممکن رفع یا تدابیری برای آن درنظر گرفته شد.

    صادقی درباره وضعیت ایمنی مصلی تهران نیز گفت: بخش‌هایی از مصلی تهران یک کارگاه ساختمانی است و بنابراین در این قسمت‌ها ریسک خطر وجود دارد اما دسترسی به این قسمت‌ها برای بازدیدکنندگان وجود ندارد و خوشبختانه در بخش‌های عمومی وضعیت ایمنی تامین شده و علاوه بر آن به شکل روزانه نیز تمام موارد ایمنی در مصلی رصد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت