مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت:

نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت گامی موثر در ارتقای توان سازندگان داخلی است

عصر نمایشگاه- مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در آستانه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در یادداشتی این رویداد را گامی موثر در ارتقای توان سازندگان داخلی دانست.

نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت گامی موثر در ارتقای توان سازندگان داخلی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رامین قلمبر دزفولی در این یادداشت نوشت: «هدف نخست سیاستگذاری تأمین و ساخت داخل کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در همه بخش ها به منظور تأمین به موقع نیازهای عملیاتی شرکت های اصلی و فرعی وزارت نفت به کالا و تجهیزات برای حمایت از سازندگان داخلی و خودکفایی صنعتی است. در این راستا و همچنین به دنبال تحقق منویات اقتصاد مقاومتی، خروج غیر تورمی از رکورد و حمایت از ساخت داخل، همان گونه که از نام مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت بر می آید، اصلی ترین وظیفه این مدیریت حمایت از سازندگان توانمند داخلی و ارتقای توان طراحی و مهندسی آنهاست که تبلور آن را در اجرایی شدن و ساخت داخل 10 گروه خانواده کالایی مورد نیاز صنعت نفت قابل مشاهده است.

    مستحضرید که یکی از مهمترین الزامات و ضرورت های حال حاضر صنعت نفت با توجه به فشارها و محدودیت های سیاسی، توسعه ساخت داخل تجهیزات راهبردی صنعت نفت و کاهش وابستگی به خارج در این حوزه است و تحقق آن منوط به شناسایی سازندگان معتبر و فناوری های برتر و رایج در سطح بین الملل و ایجاد راهکار برای انتقال فناوری روز به کشورمان است. ارزنده ترین فرصت برای عملی کردن موارد فوق، شرکت در نمایشگاه های تخصصی بین المللی و مرتبط با صنایع نفت است زیرا علاوه بر شناخت و آشنایی مدیران و کارشناسان داخلی با فناوری و تجهیزات روز دنیا، امکان مذاکره و مشارکت با سازندگان بین المللی جهت سرمایه گذاری و انتقال فناوری به سازندگان ایرانی نیز فراهم می شود. در نتیجه علاوه بر ارتقای توان فنی و مهندسی سازندگان داخلی، امکان صادرات کالاهای ایرانی که تحت نظارت و تأئیدیه برندهای معتبر تولید شده اند ،‌ فراهم شده و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور را در پی خواهد داشت .
    با توجه به مراتب فوق تأکید می شود که برپایی نمایشگاه های بین المللی مرتبط با صنعت نفت که نمایشگاه نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی تهران نیز یکی از معتبرترین آنها در منطقه است، گامی مؤثر در ارتقای سازندگان داخلی و محلی برای ارتباط آنها با شرکت های خارجی تولید کننده و صاحب فناوری تجهیزات نفتی است. لذا هر ساله ضرورت برگزاری هرچه با شکوه تر آن احساس می شود و امیدواریم شاهد حضور مؤثرتر سازندگان داخلی در نمایشگاه های بین المللی و عرضه کالای با کیفیت ایرانی به جهانیان باشیم.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت