معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

استقبال مردمی از نمایشگاه کتاب ۳۵ درصد افزایش داشته است

عصر نمایشگاه- معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: استقبال مردم در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش بازدید کننده داشته و همچنین در خصوص فروش کتاب نیز براساس آخرین آمار شاهد رشد بسیار زیادی در غرفه ها بوده ایم و ناشران نسبت به فروش آثارشان در مقایسه با سال گذشته بسیار راضی هستند.

استقبال مردمی از نمایشگاه کتاب ۳۵ درصد افزایش داشته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از میزان, یحیی دهقانی معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درخصوص استقبال مردم در روزهای نخست برگزاری نمایشگاه گفت: خوشبختانه با توجه به مصادف شدن بازگشایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با تعطیلات پایان هفته و همچنین اعیاد شعبانیه شاهد استقبال چشمگیر اهالی و علاقمندان عرصه کتاب در این دوره از نمایشگاه طی سه روز نخست بوده ایم.

    وی نمایشگاه امسال را در مقایسه با اسال گذشته گامی رو به جلو خواند و افزود: استقبال مردم در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش بازدید کننده داشته و همچنین در خصوص فروش کتاب نیز براساس آخرین آمار شاهد رشد بسیار زیادی در غرفه ها بوده ایم و ناشران نسبت به فروش آثارشان در مقایسه با سال گذشته بسیار راضی هستند.

    معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مورد مشکلات ترافیکی محدوده مصلی امام خمینی (ره) تاکید کرد:واقعیت امر پیش از شروع برگزاری نمایشگاه کتاب صحبت هایی مبنی بر ترافیک سنگین محدوده مصلی امام خمینی (ره) داشتیم و حتی بسیاری مخالف برگزاری نمایشگاه در مصلی بودند اما خوشبختانه در این روزها شاهد بودیم که به غیر از ترافیک مرسوم این منطقه، اخباری مبنی بر ترافیک سنگین در خیابان های مجاور نمایشگاه گزارش نشده است. امیدوارم از این پس نیز با همکاری پلیس راهور مشکلی در خصوص ترافیک ایجاد نشود.

    وی درباره گزارشات مبنی بر خرید و فروش بن کارت و کتب ممنوعه تصریح کرد: هنوز گزارشی مبنی بر تخلفات غرفه ها و ناشران ارائه نشده است. کمیته بررسی تخلفات از روز دوم آغاز به کار کرده و قرار شده تا اگر کسی تخلفی را در نمایشگاه مشاهده کرد سریعاً آن را به مسئولین مربوطه اطلاع دهد.

    دهقانی درباره اعتراض برخی کتابفروشی‌ها مبنی بر تاثیر منفی نمایشگاه بر اقتصادشان ادامه داد: نمایشگاه بین المللی کتاب سی و یکمین دوره خود را پشت سر می گذارد و در تمام این سالها همواره این مساله مطرح بوده که نمایشگاه بین المللی به فروش کتابفروشی ها لطمه می زند. در ابتدا این را بگویم که کل فروش نمایشگاه نزدیک به 10 درصد فروش سالانه کتاب در ایران است پس نمی توان چندان ضرری را متوجه کتابفروشی ها دانست.

    وی در همین راستا افزود: در ثانی اگر هم کتابفروشی ها در بخش فروش کتاب کمی ضرر کنند اما این را نباید فراموش کرد که نمایشگاه عرصه ای برای آشنایی مردم با کتاب و افزایش سرانه مطالعه کشور است. بدون شک اگر مردم بیشتری به نمایشگاه بیایند و تعداد بیشتری از جامعه با کتاب آشنا شوند تاثیر مثبت آن طی سال آینده متوجه کتاب فروشی ها هم خواهد شد. در حال حاضر ما هنوز قادر به این نیستیم که بخش فروش کتاب را از نمایشگاه برداریم اما اگر هم این اتفاق بیفتد باز هم تاکید همیشگی مسئولین نمایشگاه بر بخش معرفی و گفتمان فرهنگی نمایشگاه است و نه بخش تجاری و فروش آن.

    دهقانی درخصوص جایگاه فعلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مقایسه با نمونه های بین‌المللی خاطرنشان کرد: بدون شک نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نظر میزبان استقبال و حضور علاقمندان عرصه کتاب اگر رتبه اول جهان را نداشته باشد جزو اولین های دنیا است. این نمایشگاه در خاورمیانه بزرگترین رویداد ادبی است. البته این را فراموش نکنیم از لحاظ جنبه های نمایشگاهی همچنان ضعیف بوده و راه زیادی را پیش رو داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت