انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلی خیانت در اموال مردم است

عصر نمایشگاه- عضو سابق شورای شهر تهران گفت: انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلی به‌نوعی خیانت در اموال مردم است و اتلاف منابع، ناکارآمدی و هدردادن وقت و عمر مردم را نشان می‌دهد.

انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلی خیانت در اموال مردم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم, مجتبی شاکری  پیرامون انتقال نمایشگاه کتاب و عدم تخصیص پارکینگ به مردم اظهار کرد: واقعاً این تصمیم، تصمیم صحیحی نبود و اتلاف در منابع و تغییر تصمیم ملی است که صورت گرفته است. شهر آفتاب با مطالعه دقیق که نسبت به ترافیک شهر تهران شده بود، انتخاب شد و نسبت به ترافیکی که در سئول و مصلی وجود دارد، شهر آفتاب که در حاشیه شهر است، بهترین گزینه بود. برای انتخاب آن مطالعه شده و در ساخت آن هزینه‌های سنگینی در دوره چهارم شورای شهر و شهرداری از منابع دیگری قرار داده شد تا شهر آفتاب شکل بگیرد و حتی برای اینکه بتواند بار بازدیدکنندگان در آنجا تخلیه شود برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفت تا همه کارهای نمایشگاهی به شهر آفتاب منتقل شود. اما متأسفانه دولت همکاری لازم را دراین‌باره نکرد.

    شاکری در ادامه گفت: به‌نظر من این رفتارها با شعار اقتصاد مقاومتی کاملاً در تضاد است و ما باید یک هم‌افزایی در انجام این کارها داشته باشیم، وگرنه اگر بخواهیم به‌دلایل جزئی تمرد کرده و جایی که برای فضای نمایشگاهی در فضایی بزرگ و وسیع با امکانات لازم فراهم شده، به‌دلایل واهی کنار بگذاریم کاری اشتباه است. مصلی که نماد نماز جمعه است برای نمایشگاه انتخاب شده و بسیاری از ائمه جمعه به این امر معترض هستند و به مسئولین انتقاد دارند که بعد از 40 سال جمهوری اسلامی ایران نباید یک مصلی داشته باشد که حال آن را برای برگزاری نمایشگاه لباس و کتاب و لوستر قرار بدهند. از سوی دیگر نمازگزاران باید در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف آن نماز را برپا کنند و در فضای باز در باد و باران نماز بخوانند، لذا‌ به‌نظر می‌رسد که این کار با عقل مدیریتی سازگار نیست و نوعی ناکارآمدی را نشان می‌دهد که باید به‌شدت با این کار شورای شهر برخورد کرد و مسئولین مصلی هم باید نسبت به اجازه‌ای که دادند، پاسخگو باشند. الآن نمایشگاه را به وسط شهر کشاندند که بار ترافیکی زیادی را ایجاد می‌کند ولی شهر آفتاب در حاشیه شهر بود و مشکلی برای ترافیک و تخلیه جمعیت ایجاد نمی‌کرد. اما وقتی نمایشگاه در سئول و یا وسط شهر در مصلی باشد، تمام خیابان‌های اطراف قفل می‌شود و ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود.

    وی در رابطه با دلایل بلااستفاده ماندن شهر آفتاب اظهار داشت: یکی از دلایل ساخت شهر آفتاب نیز برطرف کردن مسئله ترافیک در زمان نمایشگاه‌ها بود که با این کار در دوره نمایشگاه‌ها ترافیک شهری زیادی ایجاد نشود و مردم هم معذب نشوند. اگر کسی ادعا می‌کند که برای جلوگیری از ترافیک، نمایشگاه را به مصلی انتقال دادند، این حرف قابل قبول نیست، زیرا برای کاهش ترافیک شهری شهر آفتاب ساخته شد. این کار و انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلی به‌نوعی خیانت در اموال مردم است و اتلاف منابع، ناکارآمدی و هدر دادن وقت و عمر مردم را نشان می‌دهد. اگر ما جایی برای برگزاری نمایشگاه نداشتیم، این کار عیبی نداشت، اما وقتی هزینه سنگینی برای ساخت شهر آفتاب شده است، چرا نباید از آن استفاده کرد. بیش از چند میلیارد تومان در ساخت آنجا هزینه شده که با همکاری بخش خصوصی بوده است ولی حالا معطل و بلااستفاده مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت