نمایشگاه «کیتکس» بستری مناسب برای آشنایی با کسب‌وکارهای نوین

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش حاوی ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه کسب‌وکارهای نوین مبتنی بر فناوری بود.

نمایشگاه «کیتکس» بستری مناسب برای آشنایی با کسب‌وکارهای نوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش «کیتکس» به همت شرکت فروغ افکار فارس و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش باهدف تکمیل زنجیره علم، فناوری، تکنولوژی تولید محصول، تجاری‌سازی و ورود به بازار جهانی به‌منظور ثروت آفرینی و ایجاد فضای تعامل همکاری و رقابتی سالم بین فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور بیش از 65 شرکت فعال در این زمینه در محل دائمی نمایشگاه‌های این جزیره از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه جاری دایر شد که بسترسازی جهت ایجاد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

    حضور برندهای معروف همراه اول، پرشین صنعت، مبین نت، تله کیش، آتی شهر ایرانیان، تجارت الکترونیک پارسیان و همچنین مراکز آموزشی معتبری چون دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی و مراکز علمی معتبر و حضور مراکز دولتی چون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان منطقه آزاد کیش و بانک انصار و ... در کنار مخترعین، نوآوران، استارتاپ ها در این نمایشگاه نشان از کیفیت خوب و قابل‌قبول این نمایشگاه بوده است.

    به گفته بسیاری از غرفه داران و شرکت‌کنندگان برگزاری این نمایشگاه با مدل‌های مشابه قبلی بسیار متفاوت و از کیفیت بالایی برخوردار و نمونه بسیار مناسبی برای تداوم این نمایشگاه در سال‌های آینده در جزیره کیش بوده است.

    رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش پژوهین مینوسا که در این نمایشگاه غرفه‌ای را به خود اختصاص داده بود از تلاش زیاد تیم اجرایی نخستین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (کیتکس) برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در کشور با توجه به‌سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیا امری مهم و ضروری است.

    مرتضی احسنت در ادامه افزود: مدیران اجرایی این نمایشگاه تلاش زیادی برای برگزاری هرچه بهتر آن کردند و به همین دلیل این نمایشگاه از نظم و تعهد زیادی بهره می‌برد که در نمایشگاه‌های گذشته و مشابه کمتر دیده می‌شد.

    احسنت ادامه داد: نمایشگاه‌هایی که درگذشته ایجاد می‌شد متأسفانه نظم و تعهد یک‌طرفه و تنها از جانب غرفه داران رعایت می‌شد ولی در نخستین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع دوطرفه بود و تیم اجرائی و پشتیبانی حمایت و امکانات بسیار خوبی در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار می‌دادند.

    وی اضافه کرد: در نمایشگاه کیتکس زمینه تعامل شرکت‌های کوچک در حوزه فناوری و اطلاعات خصوصاً برای استارت آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم‌شده بود.

    احسنت با بیان اینکه در این نمایشگاه توانسته با شرکت‌های تجاری بزرگ در جهت توسعه تجاری شرکت دانش‌بنیان خود مذاکره کند تأکید کرد: این‌گونه نمایشگاه‌ها به‌جز فراهم آوردن محیطی برای ارائه و عرضه تولیدات به مصرف‌کننده می‌تواند باعث افزایش کیفیت محصولات و به اشتراک گذاشتن تجارب شرکت‌ها را نیز به ارمغان آورد.

    وی شرکت را تنها تولیدکننده محصولات آب‌نما دانش‌بنیان در کشور دانست و افزود: حمایت از کالای ایرانی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مسولان نظام است باید در حوزه فناوری، ارتباطات و تکنولوژی نیز در عمل انجام شود که برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در مسیر نیل به این هدف ارزشمند است.

    مجری نمایشگاه کیتکس نیز گفت: این نمایشگاه با حضور 65 شرکت دانش‌بنیان در فضایی به مساحت 3300 مترمربع و در حوزه فناوری ارتباطات هوش مصنوعی، زیرساخت‌های ارتباطی به مدت چهار روز در کیش برپا شد.

    جواد مرادپور با اشاره به حضور استان‌های تهران، اصفهان، همدان، فارس و کرمان و... در این نمایشگاه از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده پردازان حوزه‌های هوش مصنوعی بازی اینترنت اشیاء و... در این نمایشگاه سخن گفت.

    مرادپور گفت: در حاشیه این نمایشگاه سمینارها و کارگاه‌های تخصصی دایر و از بالگرد زنده یاب و مسیریاب تولیدشده مرکز علمی پژوهشی ناحیه احمد این موسی شیراز نیز رونمایی شد.

    وی برگزاری خوب این نمایشگاه را نتیجه تعامل خوب سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت فروغ افکار دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه از سوی مجموعه مدیریتی منطقه آزاد کیش در جهت حضور هرچه قوی‌تر شرکت‌های مطرح در زمینه این نمایشگاه همراهی و همکاری خوبی صورت گرفت.

    فرزانه امیدی مسوول برگزاری سمینارهای جانبی اولین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیتکس گفت: در راستای تقویت بنیادی و علمی این نمایشگاه 9 سمینار علمی و آموزشی در حاشیه اولین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش برگزار شد.

    وی افزود: از اهم این سمینارها می‌توان به سمینار هتل هوشمند، دولت الکترونیک و امنیت اطلاعات، اینترنت اشیاء و توسعه کسب‌وکار در اقتصاد دیجیتال اشاره کرد که با حضور و استقبال پرشور علاقه‌مندان و فعالان این حوزه همراه بود.

    امیدی خاطرنشان کرد: در برگزاری این سمینارها از اساتید مجرب این حوزه‌ها جهت آموزش و بازآموزی دعوت به عمل آمد و در پایان تعدادی از این سمینارها به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در این دوره‌های آموزشی ارائه گردید.

    مدیر مجموعه علمی پژوهشی بسیج سپاه احمدابن موسی شیراز که در این نمایشگاه از آخرین دستاورد این شرکت که بالگرد زنده یاب بود رونمایی شد از شرکت در نخستین نمایشگاه کیتکس در جزیره کیش اظهار رضایت کرد و گفت: لازم است در کشور ما حمایتی جدی از حوزه فناوری، فضای مجازی و استارت آپ ها انجام شود.

    سید حسام بوستانی افزود: ارتقاء کیفیت محصولات فناورانه در کشور ما نیاز به تعاملات و بازار سازی دارد که برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها به این اهداف کمک شایانی می‌کند.

    وی پشتیبانی مسولان نمایشگاه کیتکس را خوب توصیف کرد و افزود: تیم اجرایی نخستین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (کیتکس) بسیار حرفه‌ای و متعهدانه تمام سعی خود را در جهت ارائه خدمات مناسب‌تر به غرفه داران و  شرکت‌کنندگان انجام می‌دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت