نمایشگاه عکس سوررئال «برای خودم» در خانه عکاسان جوان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گروهی عکس سوررئال با عنوان «برای خودم» با آثاری از بیتا اسدالهی، حبیب مدافعی و ناهید نصیری‌زاده این روزها در گالری خانه عکاسان جوان برپاست.

نمایشگاه عکس سوررئال «برای خودم» در خانه عکاسان جوان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، نمایشگاه گروهی عکس «برای خودم» بر اساس نگره‌های سورئالیستی به دنبال «جدا کردن دنیای درون از دنیای بیرون» که از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک سورئال به شمار می‌رود، هستند.

    این سه هنرمند عکاس کوشیده‌اند در نمایشگاه «برای خودم» ارتباط حداکثری بین اندیشه‌های خود و هنرشان با استفاده از ابزار دوربین ایجاد کنند و نتیجه آن خلق آثاری بدیع و دیدنی است که از ویژگی‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود.

    سورئالیسم یعنی بیان احساس یا اندیشه «خالص» بطوری که هیچ‌گونه زمینه فکری قبلی یا وابستگی ذهنی یا تعقیب و هیچ گونه ملاحظه اخلاقی یا قواعد هنری، ادبی و زیباشناسی آن را برانگیخته و متاثر نکرده باشد.

    اصطلاح سورئالیسم برای اولین بار در سال 1911 م. توسط شاعر و نویسنده فرانسوی «آپولی نر» در مورد آثار مارک شاگال نقاش روسی مهاجر که در فرانسه اقامت داشت، بکار برده شد.

    در این سبک زمان و مکان مفهوم واقعی خود را از دست دادند و احساسات هنرمند از بند سنت‌های قدیمی رهایی یافت و حالات مختلف ذهنی آدمی از قبیل رویا، کابوس، خواب و اوهام به تصادف ضمیر پنهان فرصت خودنمایی پیدا کرد. در تمام حالات فوق «عنصر خیال» به عنوان برجسته‌ترین عامل هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنرمندانی که پیرو این سبک بودند معتقدند که آثار خود را بر مبنای تداعی آزاد معانی و افکار و تصاویر و نوعی حالت خلسه و رویا بیان می‌کنند. در واقع سرچشمه این هنر، عالم رویا است. «جدا کردن دنیای درون از دنیای بیرون» از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک به شمار می‌رود.

    سورئالیسم بیان و تثبیت تفکر دور از فرمان عقل است و رابطه‌ای با قوانین زیباشناسی ندارد.

    نمایشگاه «برای خودم» که 13 اردیبهشت‌ماه افتتاح شد تا پایان روز چهارشنبه ١٩ اردیبهشت در گالری خانه عکاسان جوان واقع در خیابان یوسف آباد کوچه چهارم پلاک 3 میزبان علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت