برگزاری نمایشگاه «نجوای فلز» در میدان امام اصفهان

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان اصفهان از بازگشایی نمایشگاه آثار فاخر هنر قلمزنی روی نقره با عنوان «نجوای فلز»در بازار قیصریه میدان نقش جهان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه «نجوای فلز» در میدان امام اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون اللهیاری از بازگشایی نمایشگاه آثار فاخر هنر قلمزنی روی نقره با عنوان «نجوای فلز» با همکاری اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان و مجموعه «سلام» در بازار قیصریه میدان نقش جهان خبر داد.

    وی با اشاره به این‌که در سال جدید، نخستین حرکت حوزه بازرگانی در بحث عرضه مصنوعات فاخر قلم‌زنی نقره با بازگشایی این نمایشگاه آغاز شده است، افزود: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های این اداره کل در حوزه صنایع دستی استان قرار گرفت که بحث ارتقای بازارچه‌ها و گالری‌های تخصصی فروش صنایع دستی در استان اصفهان از برنامه‌هایی است که جهت تحقق این شعار، برنامه‌ریزی شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: راه‌اندازی گالری تخصصی و فروش مصنوعات قلم‌زنی نقره یکی از حرکت‌های اولیه است که در استان اصفهان شکل گرفت و امیدواریم در کنار این حرکت، فروشگاه‌ها و گالری‌های تخصصی خاص و آثار شاخص در رشته‌های دیگر همچون خاتم‌کاری، میناکاری، قلم‌کاری، فیروزه‌کوبی و رشته‌های شاخصی که از اولویت‌های استان محسوب می‌شوند، در استان اصفهان راه‌اندازی شوند.

    وی خاطرنشان کرد: قطعاً این نه نخستین حرکت بوده و نه آخرین خواهد بود، چرخه حمایتی و اقتصادی صنایع دستی در حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان از قبل وجود داشته و اکنون با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت می‌کند و بیشترین نگاه، نگاه اقتصادی و بازرگانی صنایع دستی است که نگاه بین‌المللی نگاه عمده ما خواهد بود، چراکه در بازارهای داخلی توانمندی‌های صنایع دستی تقریباً شناخت اولیه حاصل شده است.

    جعفر جعفرصالحی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز عنوان کرد: در گالری سردر قیصریه دیدگاه عمده این است که زیرساخت‌ها آماده شده و پذیرای میهمانان و علاقه‌مندان خارجی باشیم و امید است این حرکت آغازی باشد برای برگزاری حراجی‌های بین‌المللی که پیش‌بینی شده است.

    وی اضافه کرد: استان اصفهان دارای قابلیت‌های بیشماری است و هنرمندان اصفهانی باید بیش از پیش در عرصه صنایع دستی جهانی بدرخشند و به اقتصاد کشور و به اشتغال کشور کمک کنند.

    گفتنی است در مراسم گشایش این مجموعه رونمایی از 2 اثر فاخر قلم‌زنی از استادان به نام این رشته، توسط مدیرکل میراث فرهنگی استان انجام شد.

    علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه از ساعت 9 الی 14 و 16 الی 22 از این آثار در محل مجموعه جهانی میدان امام(سردر قیصریه) دیدن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت