نمایشگاه صنعت اسب تهران (۳)

در نشست خبری نمایشگاه صنعت اسب عنوان شد؛ برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت اسب، حیوانات همزیست و فرآورده ها در ۱۲ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنعت اسب، حیوانات همزیست و فرآورده ها برای نخستین بار در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار می شود.

در نشست خبری نمایشگاه صنعت اسب عنوان شد؛ برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت اسب، حیوانات همزیست و فرآورده ها در ۱۲ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در نشست خبری این نمایشگاه قادری مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب برگزاری این رویداد را در راستای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در شهر آفتاب عنوان کرد و اظهار داشت: این رویداد می تواند در جهت ایجاد شادی و نشاط در خانواده ها دسته بندی شود.
    وی افزود: این رویداد علاوه بر مباحث تخصصی، مکان مناسبی برای حضور خانواده ها و آشنایی خانواده ها با حیوانات همزیست و زینتی است و همه امکانات شهرآفتاب برای میزبانی علاقه مندان و خانوانده آنها محیا خواهد بود.
    در ادامه مریم ثابت مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس برگزار کننده این نمایشگاه، فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی را از حامیان این رویداد برشمرد و خاطر نشان کرد: ایران به دلیل داشتن نژاد های اصیل و متنوع اسب قابلیت برگذاری این رویداد را دارد اما تا امروز در این وسعت امکان برگذاری آن وجود نداشته است.
    وی شرکت هرمس را از برگزار کنندگان بزرگ نمایشگاه های تخصصی در ایران دانست و افزود: برای برگزاری این رویداد از متخصصان این فن در مراحل مختلف پرورش و نگهداری اسب استفاده شده است و تمام شرایط برای برپایی هرچه بهتر این رویداد مهیا شده است.
    ثابت تاریخ برگذاری این رویداد را 28 الی 31 خرداد عنوان کرد و بیان داشت: در روز 27 خرداد نیز افتتاحیه نمادین با حضور خبرنگاران و مقامات خواهیم داشت.
    مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس آشنا کردن خانواده ها را با صنایع مرتبط با اسب و سوار کاری را یکی از اهداف این نمایشگاه دانست و خاطر نشان کرد: در اسلام هم توجه ویژه ای به اسب شده است و در این نمایشگاه در تلاشیم تا این موجود نجیب را به خانواده ها و مردم معرفی کنیم.
    دکتر خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه مراسم بیان داشت: اسب امروزه در دنیا تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است و اقتصادی بزرگی در حوزه اسب در جریان است اما متاسفانه کشور ما سهم چندانی از این اقتصاد بزرگ بین المللی ندارد.
    وی افزود: در ورزش سوار کاری 2 موجود زنده یعنی اسب و سوارکار در آمادگی و تعامل کامل با هم قرار دارند که در کمتر ورزشی در جهان ابن هماهنگی وجود دارد.
    خلیلی رویکرد بخش خصوصی را در سالهای اخیر مثبت ارزیابی کرد و افزود: با سرمایه گذاری در این صنعت در مدت زمانی اندک می توان به توسعه رسید و چرا که اسب ایرانی مانند گنجینه است اما تا امروز نتوانسته ایم این گنجینه را به مردم و به دنیا معرفی کنیم. اما این رویداد استارت این نمایش بزرگ اسب ایرانی خواهد بود.
    رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران اسب را حیوان نجیب نامید و افزود: باید مردم را به اسب نزدیک کنیم و این نمایشگاه می تواند در این راه موثر باشد.
    در ادامه ملاصالحی ریاست مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی های قوی برای تبدیل صنعت اسب به یک فعالیت اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: انواع نژاد اسب ایرانی شامل نژاد ترکمن، نژاد کاسپین، نژاد کرد و... قابلیت تکثیر و ارائه به بازار های جهانی را دارند و تنها باید برای رسیدن به اهداف صادراتی آنها را به دنیا معرفی کنیم.
    وی با انتقاد از نگاه مردم به اسب و صنایع مربوط به آن خاطر نشان کرد باید مردم را با اسب ها آشتی دهیم چرا که می تواند موجب تفریح، ورزش و پر شدن اوقات فراغت آنها به بهترین نحو ممکن شود.
    در پایان پیشنهاد ایجاد موزه اسب در شهر آفتاب مطرح شد که مورد استقبال قادری مدیرعامل نمایشگاه شهر افتاب قرار گرفت.
    شایان ذکر است اولین دوره نمایشگاه صنعت اسب، حیوانات همزیست و فرآورده ها در 12 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و با مشارکت 40شرکت داخلی و خارجی 28 الی 31 خرداد ماه برگزار می شود و شامل برنامه هایی جانبی شامل:
    شو زیبایی اسب عرب رده B ، حراج اسب، ولتژ موسیقی کودکان با اسب های پونی، مسابقه نمادین پرش اسب، مسابقه نمادین بازی چوگان، کمانگیری روی اسب، رژه اسب های فریزین، رژه اسب های اقوام ایرانی، رژه یگان اسب های تشریفاتی، نمایش ویژه سگ های کار( حلال احمر و سگ های پلیس)، بزرگترین نمایشگاه تخصصی قناری و کارگاه های آموزشی هنر های تجسمی با محوریت اسب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت