رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان:

برگزاری نمایشگاه فرهنگی قم در لبنان رویداد مهمی است

عصر نمایشگاه- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان از برگزاری نمایشگاه فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و اقتصادی در این منطقه یاد کرد.

برگزاری نمایشگاه فرهنگی قم در لبنان رویداد مهمی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ابنا, دکتر محمدمهدی شریعتمدار در نشست خبری با اصحاب رسانه کشور لبنان در شهر نبطیه اظهار کرد: امتی دارای سرنوشت خوب است که افق های آینده خود را ترسیم می کند.

    وی افزود: پس از مسلمان شدن ایرانیان و ورود امام رضا(ع) به خراسان و تبیین فرهنگ اسلامی، حضرت فاطمه معصومه(س) به قم سفر کرد تا قم به یکی از مهمترین شهرهای علم و جهاد مبدل شود.

    شریعتمدار خاطرنشان ساخت: امت اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) لحظات بسیار زیبا و دلنشینی را تجربه کرد.

    وی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان تصریح کرد: لبنانی ها نیز این روزها لحظات سرنوشت سازی و تاریخی را حس کردند و دفاع از مقاومت اسلامی و مسائل مهم امت به ویژه فلسطین را به نمایش گذاشتند.

    رایزن فرهنگی ایران در لبنان اظهار داشت: آنان آینده ای را ترسیم کردند که تنها به لبنان تعلق نداشت بلکه مرحله جدیدی از نزاع میان محور مقاومت با محور آمریکایی ـ سعودی و صهیونیستی در منطقه را به وجود آوردند.

    وی ادامه داد: این پیروزی بزرگ که توسط ملت لبنان و مقاومت اسلامی محقق شد را تبریک می گوییم.

    شریعتمدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح نمایشگاه فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه لبنان گفت:فردا با افتتاح این نمایشگاه در نبطیه لبنان، لحظه تاریخی دیگری رقم می خورد به گونه ای که قم به عنوان شهر علم و جهاد و اجتهاد که انقلاب اسلامی ایران از آن آغاز شد تا معادلات منطقه تغییر یافته و مقاومت اسلامی در برابر اشغالگری استکبار جهانی ترسیم شود، با شهر تاریخی و اسلامی و وابستگی به امام حسین(ع) یعنی شهر نبطیه که شهر علما و جهاد و اجتهاد است گره می خورد.

    وی تأکید کرد که مقدمات این رویداد فرهنگی مهم که فردا افتتاح می شود پیش از دو سال پیش آغاز شد و اقدامات فراوانی در این دو شهر در زمینه های مختلف انجام گرفته است.

    رایزن فرهنگی ایران در لبنان خاطرنشان ساخت: از همه کسانی که در این ماه ها تلاش فراوانی کردند تا این رویداد فرهنگی مهم برگزار شود تقدیر و تشکر می کنم.

    گفتنی است افتتاح رسمی این نمایشگاه برای بازدید عموم نیز در ساعت 17 به وقت محلی روز چهارشنه 19 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و نمایشگاه مذکور تا 25 اردیبهشت ماه جاری برای بازدید عموم به صورت رایگان دایر می باشد و ساعت کار نمایشگاه از 9 تا 13 و 17 الی 22 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت