دبیر مسابقه بین المللی هولوکاست بیان کرد

ظریف به نمایشگاه هولوکاست دعوت نیست

عصر نمایشگاه- دبیر مسابقه بین المللی هولوکاست گفت:محمد جواد ظریف گفت که ما به افتتاحیه مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست نمی رویم و من باید بگویم که به خاطر مواضع وزیر امور خارجه نسبت به این مسابقه، وی را اصلا دعوت نمی کنیم.

ظریف به نمایشگاه هولوکاست دعوت نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میزان ،مجله «نیویورکر» بامداد سه‌شنبه متن مصاحبه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با این مجله آمریکایی را بر روی خروجی خود قرار داد.

    ظریف در این مصاحبه در پاسخ به سوال «رابین رایت» خبرنگار نیویورکر در مورد برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست توسط ایران، گفت: «نه، این ایران نیست. این نمایشگاه توسط دولت ایران کنترل نمی‌شود و توسط دولت هم تائید نشده است.»

    وی در مورد اینکه او و رئیس‌جمهور سال جدید را به یهودیان تبریک گفته‌اند، گفت: «خوب، ما به افتتاحیه آن فستیوال (نمایشگاه هولوکاست) نخواهیم رفت.

    در پی اظهارات مححمد جواد ظریف درباره نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست به سراغ دبیر این مسابقه بین المللی رفتیم.

    مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در خصوص اظهارات اخیر محمد جواد ظریف گفت: محمد ظریف گفت که به افتتاحیه این نمایشگاه نمی آید و من باید بگویم ما وی را دعوت نمی کنیم.

    وی افزود: اینکه محمد جواد ظریف، بحث خشونت طلب ها را مطرح می کند و با اتفاق هولوکاست قابل قیاس شده که یک مقایسه کاملا اشتباه است و وزیر امور خارجه کشورمان بحث خشونت طلبی را مطرح می کند ما به دنبال این هستیم که منشا اتفاقاتی که منجر به خشونت طلبی و افراط گرایی، هجمه و نژاد پرستی می شود را مطرح و معرفی کنیم.

    شجاعی طباطبایی بیان کرد: این مسابقه در پی اثبات بحث هولوکاست نیست؛ در پی این است که مطرح کند که تاوان هولوکاست را چرا باید مردم مظلوم فلسطین بدهند.

    وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه نشان دادن چهره واقعی اسرائیل است که اینها با بهانه ای تحت عنوان هولوکاست در سال 1948 کشور فلسطین را اشغال کردند. با برپایی این نمایشگاه سعی داریم چهره پوشالی رژیم صهیونیستی را معرفی کنیم.

    شجاعی طباطبایی خاطر نشان کرد: باید بگویم خیلی جدی پیگیر برگزاری این نمایشگاه و مسابقه بین المللی  هستیم .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت