در منطقه آزاد انزلی آغاز شد؛

نخستین نمایشگاه تخصصی ملی و فن بازار برنج و صنایع وابسته

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه تخصصی ملی و فن بازار برنج و صنایع وابسته در منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه تخصصی ملی و فن بازار برنج و صنایع وابسته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از قدس آنلاین، رییس پارک علم و فناوری گیلان در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی ملی و فن بازار برنج و صنایع وابسته در سالن همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی،با اشاره به مزیت های قانونی و معافیت های مالیاتی منطقه آزاد انزلی و فرصت ارائه محصولات در نمایشگاه های خارجی از سوی این سازمان، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی در بخش صادرات برنج به کشور های حاشیه خزر نقش مهمی دارد.

    دکتر مجید متقی طلب تاکید کرد:تولید کنندگانی که استاندارد های لازم را رعایت کنند و محصولات خود را با بسته بندی های متنوع و با کیفیت ارائه کنند می توانند در بخش صادرات به کشور های حاشیه خزر از مزیت های منطقه آزاد انزلی استفاده کنند.

    وی ادامه در ادامه با اشاره به حضور تامین کنندگان،تولیدکنندگان و فعالان صنعت برنج و فناوری های مرتبط از استان های گیلان، مازندران و گلستان در این نمایشگاه تخصصی، گفت:این نمایشگاه خروجی سودمندی برای شرکت کنندگان و فعالان این حوزه برجای خواهد گذاشت.

    در ادامه رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان اظهار کرد:نیاز بیش از 20 میلیون مصرف کننده برنج کشور در استان گیلان تولید و تامین می شود.

    علیرضا شعبان نژاد با بیان اینکه استان گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد،تصریح کرد:سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک در این استان تولید می شود که حاصل این میزان شلتوک 800 هزار تن برنج است و در بازار های داخلی و خارجی عرضه می شود.

    وی افزود:برنج تولیدی در گیلان از ارقام بومی و پر محصول است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

    رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطر نشان کرد:هدف از برگزاری این نمایشگاه تخصصی ارائه آخرین یافته های حوزه تحقیقات،فناوری،کاشت،داشت و برداشت است.

    شعبان نژاد بیان کرد:این نمایشگاه تخصصی مکانی مناسب برای تبادل افکار و شناسایی و معرفی برند های فعال حوزه برنج و صنایع وابسته است.

    وی با بیان اینکه معرفی محصولات فرآوری شده از ضایعات برنج و محصولات کشاورزی از قبیل سبوس، کاغذ، آرد و روغن از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه تخصصی است، تاکید کرد: کشاورزان می توانند با بهره گیری از فناوری های موجود در این حوزه میزان درآمد خود را افزایش و دور ریز محصول برنج را کاهش دهند.

    نخستین نمایشگاه تخصصی ملی و فن بازار برنج و صنایع وابسته با حضور رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، علیرضا شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی،مجید متقی طلب رییس پارک علم و فناوری گیلان، فعالان،محققان و تولید کنندگان برنج و صنایع وابسته در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی سازمان منطقه آزاد آغاز به کار کرد و همه روزه تا تاریخ 21 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 15 الی 21 در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت