نمایشگاه عکس مطبوعات جهان افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه مسابقه عکس منتخب مطبوعات جهان از مهمترین وقایع خبری و مستند دنیا در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

نمایشگاه عکس مطبوعات جهان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، 141 عکس برگزیده مطبوعاتی جهان «world press photo» در بخش های اخبار لحظه ای، مسائل معاصر، پرتره، زندگی روزمره، ورزش و طبیعت در فرهنگسرای نیاوران بر روی دیوار رفت.
    «مهدی قاسمی» دبیر نمایشگاه ورلد پرس فوتو در تهران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: جامعه عکاسان مطبوعاتی ایران در نیم قرن اخیر با تمام فراز و نشیب هایش رشد فراوانی کرده و عکاسان ایرانی با تاثیرگذاری بر مطبوعات جهان و درخشیدن در مجامع بین المللی و کسب جوایز معتبر جهانی پر افتخارترین صنف هنری ایران پس از سینماگران هستند.
    وی افزود: انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران در مسیر حفظ و حراست از شان، جایگاه و البته حقوق صنفی عکاسان مطبوعاتی بر اساس منشوری حرفه ای و اخلاقی تاسیس شد و مبنای کار عکاسان خبری صداقت در تصویر کشیدن حقیقت و تلاش در حفظ استقلال حرفه ای، بخشی از تاکیدات همین منشور است.
    «حمید فروتن» رئیس انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران هدف از برگزاری این نمایشگاه را بالا بردن سطح کیفی عکاسی مطبوعاتی در ایران دانست و ادامه داد: این نمایشگاه فضایی برای عکاسان مطبوعاتی ایجاد می کند که در آن به گفت وگو و تبادل نظر با اساتید عکاسی بپزدازند.
    وی افزود: با هماهنگی سفارت هلند در ایران به دنبال ایجاد یک تفاهم نامه با بنیاد ورلد پرس فوتو هستیم که در طی سال از حضور اساتید این بنیاد در ایران برای مباحث آموزشی بهره ببریم.
    بنیاد عکس مطبوعات جهانی، با شعار صحت، تنوع و شفافیت به‌ دنبال گسترش فعالیت‌های خود به سمت خبررسانی چند رسانه‌ای با رویکرد ایجاد رشد و توسعه در روزنامه‌نگاری بصری است.
    نمایشگاه برگزیده‌ عکس‌های سه سال اخیر بنیاد عکس مطبوعات جهانی (سال‌های 2016 تا 2018) با حضور «سوزان ترتستال» سفیر هلند در تهران، «لورنس کورتوگ» نماینده بنیاد ورلد پرس فوتو و قاسمی دبیر برگزاری نمایشگاه ورلد پرس فوتو در تهران در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت