ازسوی معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد:

تا روز هفتم نمایشگاه ۳۱۱ گزارش تخلف ارایه شد

عصر نمایشگاه- تا روز هفتم نمایشگاه ۳۱۱ گزارش تخلف برای بررسی و مستندسازی به ما ارائه شده که از میان آنها ۱۸۱ گزارش منجر به صدور رای شده است.

تا روز هفتم نمایشگاه ۳۱۱ گزارش تخلف ارایه شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، یحیی دهقانی (معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه) برگزار شد، درباره تخلفات صورت گرفته و آرای صادر شده تا پایان روز هفتم نمایشگاه گفت: با توجه به اهمیت نظارت بر تخلفات نمایشگاه در چارت سازمانی این رویداد هم کارگروه‌هایی برای نظارت درنظر گرفته شده تا کیفیت کار را بالا ببرد. براین اساس تا روز هفتم نمایشگاه 311 گزارش تخلف برای بررسی و مستندسازی به ما ارائه شده که از میان آنها 181 گزارش منجر به صدور رای شده است.

    دهقانی سپس با بیان جزئیات آرای صادر شده، یادآور شد: 31 رای شامل یک روز تعطیلی غرفه، 73 تعطیلی تعطیلی غرفه تا آخر نمایشگاه و محرومیت از نمایشگاه استانی و بین‌المللی سال بعد را داشتیم که از این تعداد سه ناشر به دلیل اینکه تخلف مجدد داشته‌آند با دو سال محرومیت مواجه خواهند شد. 74 ناشر نیز اخطار کتبی درج در پرونده و جمع‌آوری کتاب‌هایی که خارج از ضوابط در غرفه عرضه می‌کردند دریافت کرده است.

    مدیر اجرایی نمایشگاه در توضیح انواع تخلفات گزارش شده نیز گفت: جدا از تخلف ناشران بر تخلفات کارکنان نیز نظارت داریم و به همین دلیل آرایی نیز در ا ین حوزه صادر شده است. 7 نفر از غرفه‌ها به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی دچار تخلف شدند. 8 غرفه نیز فروش کتاب‌های افست که ناشر اصلی یا نماینده‌اش حضور دارند را انجام دادند. فروش کتاب‌های غیرمرتبط با سالن هم که اشکال قانونی دارد، شش ناشر را جزو لیست متخلفان قرار داد و سه مورد همه کتاب بدون شناسنامه و قاچاق داشتیم. اساسا هیچ ناشری غیر از کتاب‌های خود و نمایندگانش که در حوزه داخلی تنها دو نمایندگی قانونی است، نمی‌تواند عرضه کند. 74 نفر از ناشران به دلیل فروش کتاب غیر متخلف شناخته شدند. 19 مورد هم فروش کالاهایی غیرکتاب مثل لوازم‌التحریر و اسباب بازی داشتیم.

    او ادامه داد: برای عدم رعایت سایر موازین آیین نامه 25 رای صادر شده است و 9 ناشر هم به دلیل استفاده غیرمجاز از بن‌کارت‌ها حکم گرفتند تجمیع بن کارت بدون صدور فاکتور قدغن است. البته اهدای جایزه و اشانتیون جرم نیست و تا 30 درصد تخفیف رسمی فروش هم مشکلی ندارد و برخی ناشران برای تخفیف‌های بالای 30 درصد هدایایی درنظر گرفتند.

    این مدیر نمایشگاه اضافه کرد: آرای صادر شده شامل اخطار کتبی، درج در پرونده، تعطیلی یک روز غرفه، تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه، محرومیت از نمایشگاه‌های استانی و نمایشگاه بین‌المللی به مدت یک یا دو سال و جمع‌آوری کتاب و اخذ تعهد از جمله آرای صادر شده است. کتاب‌های بدون شناسنامه با سه مورد بیشترین تخلف را داشتند و بعد از آنها تخلفات حوزه بن قرار می‌گیرد. از نظر تفکیک بخش‌ها نیز حوزه عمومی به دلیل تعدد ناشران بیشترین تخلفات را داشته و پس از آن ناشران دانشگاهی، کودک و آموزشی هستند از بخش بین‌الملل تک و توک گزارش تخلفات داشتیم و در حوزه ارزی نیز گزارش تخلفی تاکنون به ما ارائه نشده و خوشبختانه دولت برای تامین ارز نمایشگاه همراهی کرد.

    دهقانی، همچنین با تایید بروز تخلف در غرفه یکی از مدیران کمیته‌ها اظهار داشت: امسال نظارت بر مدیریت تشکل‌ها و کمیته‌ها نیز اعمال می‌شود. مدیران یکی از کمیته‌ها دچار اشتباهی در رعایت قوانین شده بود که با تذکر شفاهی حل شده و کتاب‌ها از غرفه او جمع‌آوری شد.

    او درباره شبکه‌ای که به صورت هماهنگ اقدام به نقد 110 میلیون بن کارت کرده بود نیز متذکر شد: چهار ناشر که به صورت شبکه‌ای باهمه ارتباط داشتند از بخش عمومی بودند. این تخلف به تشکل‌ها هیچ ارتباطی نداشته متخلفان شناسایی شدند و پرونده‌شان به مراجع قضایی ارجاع داده شد. سال گذشته نیز تخلفاتی در این حوزه داشتیم که همه محکوم شدند و با اینکه آرای سال قبل تعلیق شده است چنانچه تخلف مجددی صورت بگیرد، جریمه امسال به جریمه سال گذشته اضافه می‌شود.

    دهقانی در پایان با اشاره به بارش باران دیروز بعد از ظهر در تهران گفت: باران دیروز باعث شد در بخش‌های کودک، دانشگاهی و آموزشی معدود خسارت‌هایی را شاهد باشیم. دو ناشر دانشگاهی، 40، 50 کتابشان آسیب دید و دو، سه ناشر آموزشی نیز خسارت‌های جزئی دیدند. ما بیمه را مطلع کردیم و پرداخت خسارت به این ناشران انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت