برپایی نمایشگاه آثار هنری نقاشی های خلاق کودکان و نوجوانان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار هنری نقاشی های خلاق کودکان و نوجوانان با هدف تقویت خلاقیت در آنها افتتاح و پذیرای علاقه مندان است.

برپایی نمایشگاه آثار هنری نقاشی های خلاق کودکان و نوجوانان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه آثار هنری نقاشی های خلاق کودکان و نوجوانان به سرپرستی اکرم السادات شرق آزادی با حضور محسن شریفی رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد، حسن نوروزنیا مسئول هنرهای تجسمی، احمد رویایی رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان تهران، عبدلی مدیر انجمن هنر کودکان و نوجوانان دانشگاه تهران، فرشاد گل شاهی معاون آموزشی اداره کل ارشاد استان تهران و جمعی از هنرمندان در نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افتتاح شد.

    همچنین همایش رونمایی از کتاب ویژه مربیان و مادران که دغدغه کودکان و خلاقیت آنها رادارند و مجموعه آثاری با عنوان "خلاقیت درنقاشی" که توسط گروه هنری آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی کلاغ گردآوری و تالیف شده است، همراه با اجرای کنسرت موسیقی گروه کلاف به سرپرستی و خوانندگی شهاب جلالیان و نقد و بررسی کتاب خلاقیت در نقاشی کودکان ویژه مدعوین در سالن سوره مهر برگزار شد.

    براساس این گزارش، اکرم السادات شرق آزادی که مدیریت آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی کلاغ و نمایشگاه مذکور را برعهده دارد، یکی از فعالان حوزه کودک در زمینه خلاقیت و تفکر و به عبارتی فلسفه برای کودکان است و آثاری با همین مضمون به چاپ رسانده است.  "اگه گفتی قصه من چیه" یکی از کتاب های اوست که تاکنون مورد اسقبال قرار گرفته است.

    حسن نوروزنیا مسئول هنرهای تجسمی استان تهران که خود در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت های چشم گیری داشته است، درباره نمایشگاه هنری کودکان و نوجوانان نوشت:

    آینده جامعه و خانواده ها در گرو سلامت، اعتماد به نفس و تعادل در شخصیت کودکان است که این ویژگی ها با توجه به تقویت توان خلاقیت آنها از آغاز تولد به دست خواهد آمد.

    بزرگترها و پدر و مادر با حمایت و کمک به کودکان برای ایجاد فضایی آزاد و راحت برای بیان و خلق آثار و بازی هایی که می تواند تخیل خود را به واقعیت ها تبدیل کند،تاثیر بسزایی دارند.

    نوآوری و آفرینش آثار در جریان خلاقیت آینده جامعه و خانواده ها در گرو سلامت و اعتماد به نفس و تعادل در شخصیت کودکان است که با توجه به تقویت توان خلاقیت آنها از آغاز تولد به دست می آید.

    مفاهیمی مانند حمایت و کمک بزرگترها و پدر و مادر به کودکان برای ایجاد فضایی آزاد و راحت می تواند آنها را در بیان، خلق آثار و بازی هایی که تخیلاتشان را به واقعیت ها تبدیل می کند، یاری دهد. این مفاهیم با شناخت معیارهای زیبایی شناسی محقق می شود.

    در حقیقت خلاقیت در سطح کاربردی تنها به عنوان نوآوری و پویایی مطرح می شود که نتایج آن در آثاری که خلق می شود برای همیشه باقی نمی ماند، بلکه به عنوان زنده نگهداشتن تحرک پذیری می تواند موجب خلق آثار بدیع و ماندگار در طول تاریخ شود .

    هرچه اثر تولید شده از تقلید و وابستگی فاصله داشته باشد و به دریافت ها و جسارت شخص هنرمند مربوط شود، امتیاز ماندگاری اثر بیشتر خواهد بود.

    مطالعه و کشف حقایق عمیق در زیبایی شناسی کم کم هنرمند را از لایه های سطحی به اعماق درونی فرم هدایت می کند.

    قوه خیال در کودک چنان فعال است که ممکن است شرایطی پدیدار شود که نتواند واقعیت ها و دشواری های محیط و رفتارها را تحمل کند و دچار رنج و ناراحتی شود .

    لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه تا 21 اردیبهشت ادامه دارد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از آثار بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت