نمایشگاه «هنر معاصر ایران» در ژاپن برگزار شد

عصر نمایشگاه- با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و برپایی غرفه صنایع دستی و آثار هنری و معرفی ایران، نمایشگاه یک‌هفته‌ای «هنر معاصر ایران» در مجموعه میتسوکوشی آغاز به کار کرد.

نمایشگاه «هنر معاصر ایران» در ژاپن برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن با بیان سخنانی در آیین افتتاحیه نمایشگاه «هنر معاصر ایران» گفت: ایران و ژاپن دارای دو فرهنگ غنی و کهن هستند و کمتر کشوری را می‌توان یافت که چنین سابقه تمدنی را دارا باشند. در دو پایانه شرق و غرب جهان این دو فرهنگ نسبت به یکدیگر علاقمندی های فراوانی دارند که وظیفه ماست نسبت به شناخت هر چه بیشتر این داشته‌ها به دو ملت بزرگ ایران و ژاپن گام برداریم.

    دیوسالار در ادامه به موضوع نمایشگاه با عنوان هنرهای زیبای ایران امروز اشاره کرد و گفت: زبان فارسی، شعر و ادبیات، سفالگری، موسیقی، عکاسی، صنایع دستی، نقاشی و خوشنویسی، هنرهای تجسمی، فرش، مینیاتور، معماری و بسیاری از دیگر از هنرهای ایرانی با نقش‌ها و طرح‌های زیبا و خیره‌کننده خود که برگرفته از فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی است، چشم هر بیننده‌ای را به سوی خویش خیره می‌کند و ارزش این زیبایی را که نمونه‌هایی از آن در این نمایشگاه عرضه شده است را بسیاری از فرهنگ‌دوستان و علاقمندان ژاپنی به خوبی می‌دانند.

    وی سپس به تعریف هنر به عنوان مجموعه‌ای از آثار خلق شده انسانی و توسط انسان که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش مخاطب و با هدف  انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شوند پرداخت و افزود: در واقع هنر، توان و مهارت خلق زیبایی است و در این میان ایرانیان با تمام وجود و احساسات برگرفته از فرهنگ و تمدن 7 هزار ساله در خلق هنر درخشیده‌اند.

    رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن همچنین گفت: این هنرمندی و توانایی خلق را می‌توان در ملت بزرگ و والای ژاپنی هم مشاهده کرد که با تکیه بر آداب و رسوم و سنت‌های ارزشمند خود همواره هنرمند و هنردوست بوده‌اند و به همین دلیل بسیاری از ایران‌شناسان ژاپنی و ژاپن‌شناسان ایرانی معتقدند که دو ملت بزرگ ایران و ژاپن اشتراکات فراوان فرهنگی و هنری در منطقه آسیا داشته و دارند.

    در ادامه برنامه، موریشیما، کارشناس رایزنی فرهنگی کشورمان نیز در خصوص فعالیت‌های این رایزنی و فرهنگ ایران و اسلام، مطالبی را به زبان ژاپنی ارایه داد.

    این نمایشگاه با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در جهت ارتباط با مخاطب عام در مجموعه میتسوکوشی، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه های فروشگاهی ژاپن که مورد مراجعه تعداد زیادی از مخاطبان است برگزار شد و در آن علاوه بر برپایی نمایشگاه شهرام افشار، هنرمند عکاس کشورمان، غرفه رایزنی فرهنگی ایران نیز برپاست و مخاطبان می‌توانند از این طریق با صنابع دستی، هنرهای ایرانی و ... آشنا شوند.

    برپایی نمایشگاه فرش ایرانی، از دیگر بخش‌های این نمایشگاه یک‌هفته‌ای است که تا 24 اردیبهشت ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت