کسب ۱۰ مدال توسط مخترعان ایرانی در نمایشگاه ایتکس مالزی

عصر نمایشگاه- گروه مخترعان و مبتکران نوجوان و جوان ایرانی شرکت کننده در بیست و نهمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات مالزی 'ایتکس ۲۰۱۸' موفق به کسب ۱۰ مدال رنگارنگ و سه جایزه ویژه شد.

کسب ۱۰ مدال توسط مخترعان ایرانی در نمایشگاه ایتکس مالزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, بیست و نهمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات مالزی در روزهای 20 تا 22 اردیبهشت در مالزی برگزار شد که گروه مخترعان نوجوان و جوان ایرانی موفق به کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 6 مدال برنز و همچنین سه جایزه ویژه از کشورهای تایوان، اندونزی و کره جنوبی در این رقابت ها شد.

    مدال های طلای این دوره از مسابقات مالزی در مراسمی ویژه در مرکز همایش های شهر کوالالامپور به برندگان اهدا شد.
    در این دوره از نمایشگاه سه روزه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی، 10 مخترع ایرانی در رده های سنی مختلف اختراعات خود را در رشته های مختلف در این نمایشگاه در کنار اختراعات بیش از 20 کشور جهان در معرض دید عموم قرار دادند.
    'کامیار فرامرزی' مدیر بخش جوانان دفتر فدراسیون بین المللی مخترعین در ایران و سرپرست گروه اعزامی به این مسابقات یکی از نکات مثبت نمایشگاه امسال را حضور مخترعان جوان و نوجوان ایرانی دانست که میانگین سنی آنها بین 16 تا 17 سال است.
    وی افزود: دلیل این حضور به تلاش های مدارس و دبیرستان ها باز می گردد که با تمرکز بر آموزش خلاقیت از سطوح پایه در تلاش است تا بتواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
    فرامرزی با این عنوان که داوران و بازدیدکنندگان در نخستین ساعات نمایشگاه از اختراعات جوانان ایرانی به خوبی استقبال کردند، افزود: این نمایشگاه می تواند محلی برای معرفی اختراعات و همچنین گرفتن ایده و بازخورد از سوی داوران و بازدیدکنندگان باشد.
    مخترعان ایرانی حاضر در این نمایشگاه با هماهنگی موسسه مخترعین و پژوهشگران که نماینده فدراسیون جهانی مخترعین در ایران محسوب می شود در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی حضور یافتند.
    این موسسه در سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 2006 به عضویت فدراسیون جهانی مخترعین درآمد.
    'فرامرزی' هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های علمی نوجوانان و جوانان ایرانی عنوان کرد و گفت که در دوره تحریم ها نیز به رغم فشارهای بین المللی ما موفق به برافراشتن پرچم ایران در مناسبت های مختلف در نمایشگاه های اختراعات در جهان شدیم اما در عین حال فرصت های بیشتری برای مطرح شدن در عرصه های بین المللی برای مخترعان ایرانی وجود دارد.
    وی در بخش دیگری از این گفت وگو به اهمیت ارتباط دادن اختراعات با صنعت اشاره کرد و گفت که این قبیل نمایشگاه ها فرصت هایی ایجاد می کنند تا صنایع از اختراعات موجود استفاده کنند.
    مخترعان ایرانی در این نمایشگاه در بخش های مختلف از جمله در بخش خودرو و حمل و نقل، الکتریسیته و الکترونیک، محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر، اقلام خانگی و محصولات مراقبت فردی اختراعات خود عرضه کرده اند.
    ایتکس یکی از مهمترین نمایشگاهها و مسابقات بین المللی درزمینه اختراعات علمی در جهان است که در 28 سال گذشته به طور پیوسته برگزار شده است.
    بیست ونهمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات مالزی 'ایتکس 2018' با حضور یک هزار نفر از مخترعان جوان از 23 کشور مختلف در زمینه های مختلف علمی و فنی در کوالالامپور برگزار شد.
    مالزی ، ایران ،اندونزی، تایوان، کره جنوبی، عربستان سعودی، تایلند، لهستان، رومانی، آلمان، قطر، مصر، کویت، بنگلادش از جمله کشورهای شرکت کننده دراین نمایشگاه و مسابقات علمی - فناوری بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت