معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد

برگزاری نمایشگاه خدمات متقابل ایران و دانش آموزان افغانستانی در مشهد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های ویژه دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس و خدمات جمهوری اسلامی ایران برای دانش‌آموزان در مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه خدمات متقابل ایران و دانش آموزان افغانستانی در مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، نخستین نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های اتباع خارجی در مدارس و خدمات جمهوری اسلامی ایران برای این دانش آموزان در مشهد برگزار خواهد شد.

    «حسین شادکام» معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی جزئیات بیشتری از برگزاری این نمایشگاه را تشریح کرد.

    وی روابط دیرینه دو ملت ایران و افغانستان را مهم بر شمرد و گفت: اشتراکات فرهنگی و گستردگی روابط همسایگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان از گذشته دور وجود داشته است و با توجه به این همه علایقی که میان 2 کشور وجود دارد، آموزش و پرورش تصمیم گرفت تا دستاوردهای دانش‌آموزان افغانستانی در سطح وسیع به نمایش بگذارد.

    وی افزود: همچنین جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه خدماتی به مهاجرین و دانش آموزان افغانستانی ارائه کرده است و با توجه به اینکه آینده افغانستان به نخبگان علمی و تحصیل کردگان آن وابسته است و خوشبختانه در سالیان اخیر شهروندان افغانستانی در جمهوری اسلامی کسب تحصیل کردند و دوره‌های مختلف آموزشی را سپری کردند، ما خواستیم که در این نمایشگاه این خدمات و فعالیت‌ها را به معرض نمایش بگذاریم.

    شادکام در ادامه به ظرفیت خوب تحصیل‌کردگان افغانستانی مهاجر برای سازندگی افغانستان اشاره کرد و افزود: این همه دانش‌آموز و تحصیلکرده افغانستانی ظرفیت خوبی است برای سازندگی در افغانستان و این حس تعلق سرزمین مادری همیشه مد نظر برنامه‌ریزان بوده است و هدف ما از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی دانش آموزان افغانستانی است تا دستاوردهای آنان را در معرض همه دانش آموزان ایرانی و افغانستانی قرار دهیم.

    وی در ادامه افزود: نواحی و شهرستان‌هایی که دانش آموزان اتباع بیشتری را پوشش می‌دهند مانند ناحیه یک، دو و پنج و «تربت جام» و «تبادگان» در این نمایشگاه بیشترین حضور را دارند و آثار هنری و فرهنگی دانش آموزان شناسایی شده و در این نمایشگاه عرصه خواهد شد و در روز اختتامیه نمایشگاه هم برخی از دانش‌آموزان برگزیده مهاجر در رشته‌های مختلف معرفی خواهند شد.

    نخستین نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های دانش آموزان مهاجر افغانستانی از طرف اداره کل آموزش و پرورش رضوی از روز شنبه 11 اردیبهشت به مدت 5 روز در فرهنگسرای قرآن و عترت واقع در میدان امام حسین(ع) به طرف خیابان خواجه ربیع 7 بوستان بهار برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت