تازه ترین اثر عباس کاظمی به نمایشگاه کتاب می رود

عصر نمایشگاه- تازه ترین اثر عباس کاظمی، استادیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران با نام «امر روزمره در جامعه پسا انقلابی» در راه انتشار است و روانه نمایشگاه کتاب بین المللی امسال می شود.

تازه ترین اثر عباس کاظمی به نمایشگاه کتاب می رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، کتاب «امر روزمره در جامعه پسا انقلابی»  محصول پنج سال پژوهش کاظمی در حوزه مطالعات فرهنگی و نقد زندگی روزمره است و توسط  نشر فرهنگ جاوید منتشر می شود.

    این کتاب با رویکرد مطالعات زندگی اشیا به تامل در باب جامعه پساانقلابی می پردازد و به عنوان بخش دیگری از مجموعه تحقیقات این استاد دانشگاه و پژوهشگر در باب زندگی روزمره است.

    علی میرسپاسی استاد مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه نیویورک در پشت جلد این اثر و درباره آن نوشته است: عباس کاظمی با نگارش این کتاب و تاکیدش بر جامعه شناسی زندگی روزمره در ایران از یکسو با ادبیات علوم اجتماعی کلیشه ای در ایران فاصله گرفته و به مطالعه و اقعیت های عینی جامعه پرداخته و از دیگر سو با ظرافت و هوشمندی ابعادی بسیار مهم و پیچیده واز زندگی روزمره ایرانیان را در چند دهه اخیر بررسی کرده است. امیدوارم که محققان و روشنفکران ایرانی با مطالعه این کتاب به مطالعه زندکی روزمره جهان زیسته ایرانیان بیشتر علاقمند شوند و ازپزداختن به مباحث انتزاعی و بریده از متن جامعه فاصله بگیرند.

    آصف بیات، استاد جامعه شناسی و مطالعات خاورمیانه دانشگاه الینوی هم در این رابطه نوشته است: کتاب «امر روزمره در جامعه پسا انقلابی»  نوآورانه از طریق مشاهدان دقیق اتنوگرافیک، اولین سری از مطالعات جامعه شناختی در باب زندگی روزمره ایران است. کاظمی با تحلیل نزندگی اجتماعی اشیاء مثل کراوات، جین و پیکان تا ایدوئولوژِی خشونت، شادی و کنکور کمک شایانی به فهم ما از پیچیدگی ها و تناقضات زندگی اجتماعی در ایران پسا انقلابی دارد.

    کاظمی پیش از این هم آثار متعدد دیگری درباره امر روزمره تالیف کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت