رئیس شورای اسلامی فرخ‌شهر خبر داد:

برگزاری نمایشگاهی از آثار معلمان در چهارمحال و بختیاری

عصر نمایشگاه- رئیس شورای اسلامی فرخ‌شهر گفت: به مناسبت هفته معلم نمایشگاهی از آثار معلمان در این استان برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاهی از آثار معلمان در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، عبدالرحیم موسوی با اشاره به تقارن هفته بزرگداشت معلم با روز فرخ‌شهر اظهار کرد: در راستای معرفی بیش‌ازپیش معلمان شاخص این شهر نمایشگاهی از آثار آن‌ها دایر می‌شود.

    وی افزود: این نمایشگاه در 16 غرفه برپا می‌شود که آثار معلمان مؤلف، شاعر، هنرمند، ورزشکار، کارآفرین، خیراندیش و... در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
    موسوی بیان داشت: این نمایشگاه از روز شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار و تا پایان روز 20 اردیبهشت‌ماه آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

    وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های شهر فرخ‌شهر و به‌طور خاص ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معلمان است که یکی از رویکردهای مهم آن ایجاد بانک اطلاعاتی از معلمان و آثار و مستندات آن‌ها و توجه خاص به این قشر است.
    این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون مستنداتی در مورد یک هزار نفر از معلمان این شهر جمع‌آوری شده است، یادآور شد: در روز 20 اردیبهشت‌ماه امسال از همه معلمان این شهر با اهدا تندیس، لوح تقدیر و هدایا تجلیل خواهد شد.

    وی تصریح کرد: اولین مدرسه چهارمحال و بختیاری از سال 1305 در فرخ‌شهر آغاز به فعالیت کرده و همچنین اولین معلمان این استان که از مردم این شهر بوده‌اند در این مدرسه تدریس می‌کرده‌اند.
    موسوی با اشاره به همایش روز فرخ‌شهر اجرای این برنامه را در چهارمحال و بختیاری منحصربه‌فرد دانست و گفت: از خانواده 16 شهید معلم این شهر تجلیل می‌شود.

    وی از تقارن برگزاری همایش روز فرخ‌شهر با سالروز شهادت یک نفر از شهدای معلم این شهر به نام حسن صمد زاده خبر داد و اضافه کرد: از خانواده شهید خداکرم رجب پور که از شهدا شاخص کشوری است تجلیل به عمل خواهد آمد.
    رئیس شورای اسلامی فرخ‌شهر عنوان کرد: اولین همایش روز فرخ‌شهر در روز 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 با عنوان فرخ‌شهر در گذر زمان برگزار و مقالات برگزیده در کتابچه‌ای چاپ و در اختیار شرکت‌کنندگان، شهروندان و فرهنگ دوستان قرار گرفت.

    وی با اشاره به موضوعات این همایش در سال‌های مختلف عنوان داشت: این همایش در سال 91 با عنوان شعر فرخ‌شهر برگزار و مقالات برگزیده در کتابچه‌ای منتشر شدند.
    این مسئول تصریح کرد: در سال 92 این همایش با محوریت فرش و صنایع‌دستی در این شهر اجرا و مقالات برگزیده در این همایش انتشار یافت و همچنین همزمان با همایش نمایشگاهی از صنایع‌دستی این شهر برپا شد.

    وی افزود: در سال 93 برگزاری همایش روز فرخ‌شهر با تغییراتی همراه و با محوریت باز‌ی‌های بومی و محلی در محوطه پارک سرچشمه این شهر برگزار شد که حدود 10 هزار نفر از شهروندان، گردشگران و اقشار مختلف مردم در آن شرکت کردند.
    این مسئول ادامه داد: در راستای احیا فرهنگ بومی این شهر، بازی‌های بومی و محلی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگ‌سالان و پیش‌کسوتان با استفاده از لباس‌های محلی این شهر اجرا شد که در احیای فرهنگ بومی این شهر بسیار اثرگذار بود.

    وی بیان کرد: ازجمله آثار مفیدی که برگزاری بازی‌های بومی و محلی داشت، تولید انبوه لباس محلی برای مدارس مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی این شهر و همچنین استفاده از این لباس‌ها در مراسم‌های مختلف از جمله همایش‌ها، جشنواره‌ها، استقبال از مسئولان و  ... است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت