به مناسبت روز ملی خلیج فارس ؛

برگزاری نمایشگاه «خلیج همیشه فارس» در کتابخانه مرکزی آستان قدس

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از منابع اطلاعاتی گوناگون با عنوان «خلیج همیشه فارس» به مناسبت دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شده است.

برگزاری نمایشگاه «خلیج همیشه فارس» در کتابخانه مرکزی آستان قدس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ،نمایشگاهی از منابع اطلاعاتی گوناگون با عنوان «خلیج همیشه فارس» به مناسبت دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شده است.

    در این نمایشگاه مجموعه‌ای منتخب از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی، اطلس‌ها، نقشه‌های جغرافیایی، اسناد و مطبوعات با موضوع خلیج‌ فارس در معرض نمایش مراجعان این کتابخانه قرار دارد.

    کتاب خطی «مسالک و ممالک» با موضوع جغرافیا که به خط نسخ، در قرن هفتم هجری قمری نوشته شده است، کتاب‌ چاپ سنگی «مرأت البلدان» که در سال 1294 هجری قمری با موضوع فرهنگ و جغرافیا چاپ شده و «اطلس جغرافیا» که در سال1317 هجری شمسی در تهران منتشر شده است، از جمله آثار نفیس این نمایشگاه به شمار می‌رود.

    نقشه‌های ارزشمند ایران در دوره‌های تاریخی گوناگون‌ مانند هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان و اطلس‌های جغرافیایی همچون اطلس خلیج‌فارس به دو زبان فارسی و انگلیسی، اطلس نقشه‌های تاریخی ایران، اطلس نقشه‌های خاص ایران در سال‌های 1925- 1477 میلادی به زبان انگلیسی و ... از دیگر آثار برگزیده این نمایشگاه است که وابستگی خلیج‌ فارس را به ایران از دیرباز نشان می‌دهد.

    از جمله کتاب‌های چاپی این نمایشگاه نیز می‌توان به عناوین دریای پارس، جغرافیای جزایر ایرانی خلیج ‌فارس، خلیج ‌فارس در عصر استعمار، گزیده اسناد خلیج ‌فارس، عوامل تأثیرگذار خارجی در خلیج ‌فارس، جغرافیای تاریخی خلیج ‌فارس، مجموعه مقالات همایش ملی جایگاه خلیج ‌فارس در تحولات استراتژیک جهان، اهمیت خلیج ‌فارس در گذر تاریخ، خلیج ‌فارس در نیمه نخست قرن بیستم و ... اشاره کرد.

    همچنین در این نمایشگاه منتخبی از اسناد و مطبوعات تاریخی در کنار دیگر منابع اطلاعاتی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با موضوع خلیج‌ فارس در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

    یادآور می‌شود، نمایشگاه خلیج همیشه فارس از هشتم تا 17 اردیبهشت 1395، در مقابل تالار قفسه بسته بانوان در طبقه همکف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای اهل علم و فرهنگ است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت