نمایشگاه‌های بزرگ کتب علوم قرآنی در مازندران برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برپایی جشن رمضان در شهرهای استان، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه‌های بزرگ کتب علوم قرآنی در مازندران برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌های بزرگ کتب علوم قرآنی در مازندران برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم, احد جاودانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: 24 میلیارد ریال برای کمک به هزار و 130 کانون فرهنگی هنری و مساجد استان بودجه برای فعالیت‌های قرآنی استان صورت دادیم.

    وی افزود: پیش بینی می‌شود سقف کمک ارشاد استان به کانون‌های مساجد استان به 27 میلیارد ریال است. این کمک‌ها برای دوره‌های قرآنی، تفسیر قرآن، اردوهای زیارتی و سیاحتی در مساجد استان انجام می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه اعتبارات عمرانی تخصیص کم بوده است، تصریح کرد: سال 96 بالغ بر 260 میلیون تومان بودجه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرایی شده است.

    جاودانی با بیان اینکه امسال 320 میلیون تومان بودجه برای فعالیت‌های قرآنی استان تخصیص خواهد یافت، افزود: امیدواریم با کمک‌های ملی این اعتبارات روند افزایشی خواهد داشت.

    وی با اعلام اینکه امسال جشن رمضان برای امسال تدارک دیدیم، گفت: 15 نمایشگاه کتب آثار علوم قرآنی و عترت، 40 محفل انس با قرآن در شهرستان‌های استان، 66 نشست تخصصی با حضور اساتید حوزه‌های علمیه در مقولات مذهبی و قرآنی، 50 اجرای نمایش قرآنی، 15 برنامه شب شعر را در مساجد، مسابقه قرآن و نهج البلاغه، تجلیل از فعالان قرآنی، جشنواره استانی کتابت وحی در آمل از برنامه‌های مهم جشن رمضان ارشاد اسلامی مازندران است.

    دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه طرح تلاوت نور در دو هزار مسجد استان برگزار می‌شود، افزود: تفسیر قرآن نیز در مساجد شهرهای استان برگزار خواهد شد.

    وی با اعلام اینکه تلاش داریم آموزه‌های دینی خود را با زبان هنر به نسل جوان القا کنیم، گفت: امسال بالغ بر دو میلیارد ریال برای برپایی جشن‌های رمضان در مازندران در نظر گرفتیم و مردم و هنرمندان مشارکت خوبی در این برنامه‌ها خواهند داشت.

    جاودانی از برگزاری مراسم سفره‌های کریمانه در قالب افطاری‌های ساده در مساجد مازندران در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: پس از افطار نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد مازندران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت