نمایشگاه صنایع دستی قم با استقبال مردم لبنان روبرو شد

عصر نمایشگاه- رشته هایی مانند انگشترسازی، حکاکی، معرق کاری و سفالگری با حضور فعالی که در هفته فرهنگی استان قم در لبنان داشتند، با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شدند و غرفه های آنها جزو غرفه های پربازدیدکننده نمایشگاه بود.

نمایشگاه صنایع دستی قم با استقبال مردم لبنان روبرو شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ابنا, یکی از این غرفه ها مربوط به انگشترسازان و حکاکان هنرمند قم بود که سید محمدرضا یوسفی از هنرمندان انگشترساز و حکاک قم که رئیس انجمن صنفی زیورآلات سنتی و صنایع دستی استان قم نیز می باشد، گفت: یکی از اهداف ما در این نمایشگاه شناساندن هنرمندان استان قم و ظرفیت های هنری این استان به مردم لبنان است.

    وی خاطرنشان کرد: 1200 هنرمند صنایع دستی در قم داریم و بیش از 600 کارگاه زیورآلات سنتی در قم فعالیت دارند. 

    رضا شاکری از هنرمندان حکاک و انگشترساز قم نیز با بیان اینکه محصول های درجه یک هنرمندان ایران و انگشترهای خاص و منحصر به فردی را در این نمایشگاه عرضه کرده ایم، گفت: انگشترهای عرضه شده در مدل و اندازه های گوناگون و از قیمت 80 هزار تومان به بالا می باشد.

    جواد رشید نیز یکی دیگر از غرفه داران در زمینه انگشترسازی بود که انگشترهای متفاوتی را در اندازه ها و طرح های گوناگونی عرضه کرده بود.

    برادران هادی و مهدی ابراهیمی نیز در غرفه ای مرصعات و مشبکات نقره را عرضه کرده اند و نیز انواع زیورآلات نقره، جواهرات با سنگ عقیق و انواع سنگ های قیمتی استان قم مانندعقیق قم را به مخاطبان عرضه کرده اند. 

    برادران ابراهیمی برای علاقه مندان آموزش حکاکی روی نگین و آموزش شناخت جواهر نیز داشته اند.

    ** غرفه فرش دستبافت استان قم، یکی دیگر از غرفه های این نمایشگاه بود که سید احد جبراییلی مسئول این غرفه حضور بازدیدکنندگان را کم نظیر دانست و گفت: فرش دستبافت ابریشم قم شهرت جهانی دارد و در این غرفه، فرش های متنوع در اندازه های مختلف به همراه تابلوفرش هایی از کار هنرمندان استان قم ارایه کرده ایم.

    ** خانم خدیجه بحرینی نیز از هنرمندان سفالگر قم است که در این نمایشگاه نحوه ساخت و تهیه مواد اولیه سفالگری را به مراجعه کنندگان آموزش می داد و نیز در نمایشگاه به کار سفالگری می پرداخت.
    وی استقبال مردم را از این نمایشگاه کم نظیر دانست.

    ** سید ابوالفضل موسوی از هنرمندان معرقکار استان قم نیز تابلوهای زیبا و متنوعی را در اندازه ها و طرح های گوناگونی در این نمایشگاه عرضه کرده بود و درباره نمایشگاه اظهار کرد: استقبال خوبی از نمایشگاه شد و تجربه خوبی بود تا با سلیقه بازار لبنان آشنا شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت