نمایندگان در بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه توسعه ای کشور؛

معافیت مالیاتی کالاهایی که جهت عرضه در نمایشگاه های بین المللی از کشور خارج می شوند

عصر نمایشگاه- نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز مصوب کردند کالاهایی که برای عرضه در نمایشگاه های خارجی از کشور خارج می شوند، چنانچه به هنگام خروج از کشور در مراجع گمرکی ثبت شده باشند در صورت اعاده به کشور، مشمول مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی نمی شوند.

معافیت مالیاتی کالاهایی که جهت عرضه در نمایشگاه های بین المللی از کشور خارج می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از دانشجو، نمایندگان در ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور ماده 44 این لایحه را در دستور کار خود قرار دادند.

    نمایندگان در ماده 44 مصوب کردند:

    وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) می ‌تواند برای ماشین ‌آلات و تجهیزات خطوط تولید که توسط واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی مجاز، با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد می ‌شوند را با رعایت مقررات قانونی ذیربط بدون دریافت مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده ، مصوب 1387 و با اخذ تضمین لازم اجازه ترخیص از گمرکات کشور صادر نماید.

    دستورالعمل اجرایی این ماده به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید.

    ب: کالاهایی که برای عرضه در نمایشگاه های خارجی از کشور خارج می شوند، چنانچه به هنگام خروج از کشور در مراجع گمرکی ثبت شده باشند در صورت اعاده به کشور، مشمول مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی نمی شوند.

    پ: ماده 59 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحیه های بعدی و تبصره 2 آن به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره 3 به آن الحاق می گردد:

    ماده 59: نقل و انتقال قطعی املاک به مأخذ ارزش معاملاتی به نرخ 5 درصد و همچنین نقل و انتقال حق واگذاری محل به مأخذ 5 برابر ارزش معاملاتی ملک مربوطه به نرخ 5 درصد در تاریخ انتقال از طرف مالکان عین یا صاحبان حق مشمول مالیات می باشد.

    تبصره 2: حق واگذاری محل از نظر این قانون عبارتست از حق کسب یا پیشه یا حق تصرف محل یا حقوق ناشی از موقعیت کسب محل در حال بهره برداری.

    تبصره 3: کلیه پرونده های نقل و انتقال مالیاتی که تا تصویب این قانون به قطعیت نرسیده مشمول حکم این ماده می باشند.

    گفتنی است ،نمایندگان در بررسی ماده 44 بند پ این ماده را جهت رفع ابهام به کمیسیون اصلی ارجاع دادند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت