رئیس انجمن صنایع ریلی ایران خبرداد

حضور۱۱۰شرکت خارجی در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ایران

عصر نمایشگاه- رئیس انجمن صنایع ریلی ایران ضمن اشاره به استقبال چشمگیر شرکت های خارجی از چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ایران از حضور ۱۱۰ شرکت خارجی از کشورهای روسیه، آلمان، ترکیه، چین، ایتالیا، چک، بنگلادش و هند در این نمایشگاه خبر داد.

حضور۱۱۰شرکت خارجی در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،محمدحسین قنبری در آستانه برگزاری این نمایشگاه افزود: تلاش ما این است نمایشگاه بین‌المللی صنایع ریلی ایران به‌ عنوان قطب(هاب) نمایشگاه‌های ریلی منطقه مطرح شود تا شاهد حضور گسترده شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی در این نمایشگاه باشیم.

    گفتنی است ،این نمایشگاه 26 تا 29 اردیبهشت‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    وی مقابله با تحریم‌های ظالمانه، افزایش صادرات، بومی‌سازی صنعت ریلی و آشنایی شرکت‌های داخلی با آخرین دستاوردهای فناوری‌های صنایع ریلی در جهان را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران اعلام کرد.

    وی با اشاره به حضور 90 شرکت داخلی در این نمایشگاه گفت: بیش از یک هزار شرکت قطعه‌سازی در حوزه خودروسازی کشور فعال هستند و بیشتر این شرکت‌ها می‌توانند در ساخت قطعات مورد نیاز صنایع ریلی نیز فعال شوند.

    قنبری تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی در حوزه صنایع ریلی قابلیت‌های شرکت‌های ایرانی را نشان می‌دهد زیرا جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت ریلی از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است.

    وی گفت‌: برگزاری این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای شرکت‌های ایرانی به منظور همکاری‌ خود با شرکت‌های معتبر جهان در صنعت حمل و نقل ریلی به‌وجود می‌آورد تا بتوانیم از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده کنیم.

    رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفت:‌ ارائه توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید شرکت‌های ایرانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی ایران است.

    قنبری جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: حضور بخش خصوصی در این عرصه سبب خواهد شد شاخص‌های حمل بار و مسافر در صنعت ریلی کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

    رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفت: همزمان با این نمایشگاه دو همایش مهم «بندر-ریل- نفت» و «قطارهای پرسرعت ژاپنی» توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود تا شرکت‌های ایرانی بتوانند از کارآیی قطارهای پرسرعت ژاپنی نیز در این همایش استفاده کنند.

    قنبری به رشد 400 درصدی فضای فعالیت شرکت های خارجی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: سال گذشته شرکت‌های خارجی 300 مترمربع فضا را برای خود اختصاص داده بودند اما امسال بیش از دو هزارو 400 مترمربع از فضای نمایشگاهی به شرکت‌های خارجی و 11 هزار مترمربع به شرکت‌های ایرانی اختصاص یافته است.

    رئیس انجمن صنایع ریلی ایران با اشاره به وضعیت فعالیت هفت شرکت تولیدکننده واگن در کشور افزود: از این تعداد تنها 3 یا 4 شرکت فعال هستند، در حالی که ایران می تواند سالیانه پنج هزار واگن باری و بیش از 200 واگن مسافری تولید کند، اما به علت نبود و یا کمبود سفارش و منابع مالی، بیشتر کارخانه های واگن سازی کشور زیر 20 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

    چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با حضور بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی و دست اندرکاران حوزه ریلی کشور روزهای 26 تا 29 اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت