در فضای باز مجموعه فرهنگسرای نیاوران ؛

افتتاح نمایشگاه پرتره نگاری مشاهیر موسیقی ایران در نیاوران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه پرتره نگاری از مشاهیر موسیقی ایران عصر پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت در فضای باز مجموعه فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت.

افتتاح نمایشگاه پرتره نگاری مشاهیر موسیقی ایران در نیاوران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از موسیقی ایرانیان ،این نمایشگاه پاسداشتی است از هنرمندان بزرگ و برجسته موسیقی اصیل و کلاسیک ایرانی که طی سالیان سال با صدای ساز و نوای آواز خویش، برگ زرینی بر دفتر فرهنگ و هنر هزاران ساله ی این مرز و بوم رقم زده اند و نغمه ساز ترانه های ماندگار سرزمینمان بوده اند.

    هدف از پدید آمدن این مجموعه، ساخت آثار تجسمی از سیمای خالقان آثار ارزشمند موسیقی است که با استفاده از تکنیکی مبتکرانه در قالب هنر ” تکستایل آرت ” و با متریال روبان های پارچه ای رنگی، همچون فرش های ایرانی بر تار و پود فنس های فلزی بصورت ضربدری، و مشابه تاش های هنرمندانه نقاشی بر اساس نقشه ی از پیش طراحی شده، خلق گردیده اند.

    در این کوشش هنری ، چهره ی پانزده نفر از مشاهیر موسیقی ایران، در ابعادی بزرگ با چیدمانی که در فضای باز فرهنگسرای نیاوران انجام خواهد پذیرفت، سیمای ماندگاران هنر موسیقی ایران: غلامحسین بنان، محمد رضا لطفی، جلال ذوالفنون، پرویز مشکاتیان، لوریس چکناواریان، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، بیژن کامکار، ارسلان کامکار، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر، مجید درخشانی، کیوان ساکت و شهرداد روحانی به نمایش عمومی در خواهد آمد و در مراسم رونمایی از آثار یاد شده با حضور تنی چند از بزرگان، هنرمندان و اهالی موسیقی یاد و خاطرشان ارج نهاده خواهد شد.

    طرح این رویداد هنری، با پیشنهاد و هدایت هیوا پاشایی مدرس دانشگاه و عضو پیوسته ی انجمن هنرمندان نقاش ایران صورت پذیرفته و همزمان با یکصد و پنجمین زادروز استاد غلامحسین بنان با حمایت بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران در روز پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با عید سعید مبعث، به نمایش عمومی در خواهد آمد. پدید آورندگان پرتره مشاهیر موسیقی ایران در این نمایشگاه: النا پروین نمین، آیلار پورزرگر، فاطمه تائب، رویا حبیب نژاد بهتاش، مهدی روزبه، مهدی ساروخانی، سروناز سلطانی، سروین سلطانی، مهسا سلطانی، پریسا شوبیری، صدف طواهریان، رایحه قدس، ملیکا کوچکی فشکی، فهیمه مختاریان، آویده مهرانی می باشند.

    گفتنی است 15 اثر مذکور در ساعت 17 روز پنجشنبه رونمایی خواهد شد و نمایش عمومی آثار تا روز 26 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت