معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خبر داد

برگزاری نمایشگاه قرآن مهم‌ترین رویداد مشهد ۲۰۱۷

عصر نمایشگاه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در واقع کسب آمادگی و طلیعه‌ای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در سال ۲۰۱۷ است و این محیا شدن را باید از همین جا آغاز کنیم، زیرا یکی از مهمترین برنامه‌های ما در آن سال نمایشگاه قرآن است.

برگزاری نمایشگاه قرآن مهم‌ترین رویداد مشهد ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ،محسن صادقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی که یکشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه یکی از اهداف راهبردی نظام اسلامی توسعه فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی است و ما نیز این هدف راهبردی را دنبال می‌کنیم، گفت: از جمله سیاست‌هایی که می‌توان به این اهداف رسید، ترویج فرهنگ قرآن و تقویت تشکل‌ها است لذا باید مسیری را فراهم کنیم تا تشکل‌های قرآنی فعال شوند.

    وی با بیان اینکه باید سهم فناوری‌های نوین را در توسعه فضاها و فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم، افزود: از جمله کارهای خوب در نمایشگاه سال 94 انجام ارزیابی از فعالیت‌های دهمین نمایشگاه بود، از همین رو باید نمایشگاه یازدهم را با تجربه نمایشگاه قبل به گونه ای برگزار کنیم که دیگر شاهد ضعف‌های نمایشگاه دهم نباشیم.

    صادقی ابراز کرد: یکی از مصوبات این جلسه این باشد که دبیر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد و همکاران آنها نظرسنجی از 30 سازمان و غرفه‌های فعال حاضر در نمایشگاه داشته باشند تا کار نظرسنجی کامل شود، بعد از آن پیشنهادات و نظرات مؤثر در امر برگزاری نمایشگاه دخیل شود.
    دو پیشنهاد برای مکان برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد

    وی با بیان اینکه صحبت در مورد بودجه و اعتبارات نمایشگاه نیاز به جلسه دیگری دارد، اضافه کرد: در مورد مکان نمایشگاه نیز دو نظر یکی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد که هر ساله نمایشگاه در آنجا برگزار می‌شود و دیگری هم مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی در باب‌الجواد(ع) حرم رضوی است.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در مورد مکان آستان قدس باید غرفه‌بندی و آماده‌سازی انجام شود که البته خود برگزاری نمایشگاه در این مکان دو مزیت کاهش هزینه‌ها و افزایش سهم بیشتر حاضران را به دنبال دارد.

    وی با اشاره به اینکه این امر نیازمند طرح موضوع با تولیت آستان قدس رضوی است که باید مسئولان ارشاد پیگیری کنند، گفت: همچنین در دبیرخانه نمایشگاه آنچه که به عنوان نوع همکاری و حضور 30 نهاد در نظر گرفته شده است باید تا یک هفته آینده با برگزاری جلسات مشخص و این امر به نتیجه برسد، حتی می‌توانید دیگر نهادهای غیردولتی و خیران را نیز به این مجموعه اضافه کرده و پای کار بیاورید.
    سایت نظام پیشنهادت نمایشگاه قرآن مشهد

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: می‌توان در قالب یک سایت با عنوان نظام پیشنهادت برای نمایشگاه یازدهم، از نظرات مردم و جامعه قرآنی که بسیار گسترده هم هستند، استفاده کرد تا شاهد مشارکت فعال آنها باشیم که این امر می‌تواند به عنوان یک نوآوری مطرح شده و رسانه ملی هم برای آن تبلیغات کند.

    صادقی اظهار کرد: نمایشگاه قرآن نباید محدود به مشهد شود، به ویژه در مناطق تلفیقی که قرآن عامل همبستگی و وفاق اجتماعی است و با شرایطی که جامعه اسلامی در آن قرار دارد، از این ظرفیت در شهرستان‌های تلفیقی و از جمله شهرستان نیشابور به جهت تأکید استاندار استفاده و نمایشگاه برپا شود.

    وی گفت: پیشنهاد حضور ناشران بین‌المللی در نمایشگاه که از سوی نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی مطرح شد، بسیار خوب است تا از طریق نمایشگاه یازدهم به سمت موضوع مشهد 2017 حرکت کنیم زیرا یکی از مهمترین برنامه‌های ما در آن سال برپایی نمایشگاه قرآن است.

    صادقی تصریح کرد: بنابراین ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هم گفت و‌گو کرده و کار دعوت از ناشران و قاریان خارجی را انجام دهند؛ البته حتی بسیاری از آنها بدون دریافت هزینه‌ حاضر به مشارکت و حضور در نمایشگاه  مشهد هستند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در یازدهمین نمایشگاه قرآن بحث عترت کمرنگ است، لذا در برنامه‌های محتوایی که برای نمایشگاه در نظر گرفته می‌شود باید این موضوع لحاظ و بیشتر به آن توجه شود.

    صادقی عنوان کرد: یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در واقع کسب آمادگی و طلیعه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در سال 2017 است و این محیا شدن را باید از همین جا آغاز کنیم.

    وی از سیدسعید سرابی، دبیر نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خواست که بحث اعتبارات ملی را برای برگزای یازدهمین نمایشگاه در مشهد پیگیری کند و مکاتبه ای هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد تا از محل اجرای توسعه منشور فرهنگ قرآن این هزینه اختصاص یابد.
    وی با بیان اینکه افتتاحیه ویترین کار نمایشگاه و مهم است، ادامه داد: آنچه در افتتاحیه نمایشگاه دهم اعم از بی‌نظمی و مشکلات را شاهد بودیم، باید با برنامه‌ریزی دقیق در نمایشگاه یازدهم رفع کنیم تا شاهد کار ماندگار و اثربخش در این حوزه باشیم.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تا سه هفته آینده برای نتیجه پیگیری و ارزیابی مصوبات این جلسه، باید جلسه‌ای تشکیل شود و کارها و اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه‌های تخصصی مطرح  و ارائه شود.

    صادقی اضافه کرد: هنوز صحبت و نظر در مورد موضوعات محتوایی نمایشگاه باقی مانده است به ویژه در حوزه نوآوری و پرهیز از تکرار باید صحبت و کارشناسی بیشتری انجام گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت