معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد خبر داد

حضور هشت کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد

عصر نمایشگاه- معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد از حضور هشت کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در این شهر خبر داد.

حضور هشت کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،خلیل الله کاظمی افزود: این نمایشگاه با حضور 350 کارشناس گل و گیاه از استان ‌های مختلف کشور و کشورهای هلند، روسیه، اندونزی، فرانسه، ایتالیا، چین، آلمان و آذربایجان برگزار می شود.

    وی گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه نظارت کامل بر کیفیت و قیمت گذاری گلها وجود دارد.

    وی اظهار کرد: در این نمایشگاه از سه مدرسه، پنج شهروند و سه اداره که در سال گذشته عملکرد مطلوب در توسعه فضای سبز داشتند، قدردانی می شود.

    کاظمی برگزاری مسابقه های متنوع، محوطه آرایی، برپایی دوره های آموزشی برای نحوه نگهداری از گل و گیاه و جلوگیری از آفت زدگی را از برنامه های جانبی این نمایشگاه برشمرد.

    وی با اشاره به خرید و فروش سالانه 120 میلیارد دلار گل و گیاه در بازار جهانی گفت: 80 درصد بازار جهانی گل در اختیار هلند است و سهم ایران در این بازار جهانی فقط یک و نیم درصد است.

    وی افزود: سرانه مصرف گل و گیاه در کشورهای اروپایی نیز 77 شاخه در سال است که این رقم در ایران و استان خراسان رضوی حدود 14 شاخه می باشد.

    معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد ارائه آخرین یافته های علمی و تبادل تجربیات در زمینه گل و گیاه، حمایت از تولیدکنندگان و افزایش سرانه تولید و مصرف گل در استان و کشور را از اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد.

    مجری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد نیز در این نشست گفت: محصولات 350 شرکت داخلی و خارجی در 600 غرفه در فضای 30 هزار متر مربعی این تمایشگاه عرضه خواهد شد.

    سید علیرضا صدرزاده افزود: در نمایشگاه امسال تولید کنندگان گل و گیاه از استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گیلان، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، همدان، البرز و گلستان حضور دارند.

    پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه از 15 الی 19 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت