مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی قرآن و عترت کرمانشاه

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان صنایع دستی و هنرهای تجسمی قرآن و عترت استان کرمانشاه در هفته قرآن و عترت دایر می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی قرآن و عترت کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ،ابراهیم رحیمی‌زنگنه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در شمار یکی از 8 استان برگزارکننده هفته قرآن و عترت قرار دارد.

    وی افزود: برخی از این استان‌ها برنامه‌های هفته قرآن و عترت را اجرا کرده‌اند اما در استان کرمانشاه به دلیل عدم تأمین بودجه از اواخر دی‌ماه سال گذشته به اردیبهشت‌ماه امسال موکول شده است.

    رحیمی‌زنگنه، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این هفته را از 18 تا 24 اردیبهشت‌ماه در گستره استانی برگزار می‌کند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی قبلی در این هفته در چندین حوزه از قبیل هنرهای تجسمی، صنایع دستی، تئاتر خیابانی و نمایش نامه‌نویسی، فیلم و فیلم‌نامه‌نویسی، سرود و نغمات قرآنی و مسابقات قرآن کریم درگیر هستیم.

    وی همچنین از فراخوان مقالات علمی و پژوهشی در حوزه شعر قرآن و عترت به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص این هفته خبر داد و گفت: این همایش برای اولین بار با محوریت شعر (فارسی- کردی) تحت عنوان همایش تجلی قرآن و حدیث در آینه شعر کرمانشاه برگزار می‌شود.

    رحیمی زنگنه با اشاره به گستره استانی تمامی برنامه‌های این هفته‌، یادآور شد: معرفی شاعران و ادیبان استان کرمانشاه، بررسی میزان تأثیر قرآن و حدیث در شعر شاعران کرمانشاه، ایجاد ظرفیت پژوهشی در باب قرآن و حدیث با نگاه به ادبیات محلی و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های پژوهشی با محوریت قرآن و حدیث از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

    وی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته در تمامی شهرستان های تابعه تسری می‌یابد و اختصاص به شهر کرمانشاه ندارد، ابراز کرد: برپایی محافل انس با قرآن کریم، تجلیل از نخبگان، خادمان و پیشکسوتان قرآن و عترت، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی، نمایش فیلم‌های قرآن و عترت و اجرای نمایش گروه‌های برتر تئاتر خیابانی از جمله برنامه‌های شاخص در شهرستان‌های تابعه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت