به مناسبت هفته طراحی گرافیک اردبیل ،

گشایش نمایشگاه پوستر در اردبیل

عصر نمایشگاه- چهارمین نمایشگاه انفرادی آثار پوستر حجت مجرد در اردبیل افتتاح شد.

گشایش نمایشگاه پوستر در اردبیل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، عصر یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 1395 با حضور شفیع شفیعی؛ مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، حسن قهرمانی؛ معاون فرهنگی هنری حوزه هنری، مسوولین و کارشناسان اداره فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان، ودود موذن، خسرو حیدری، هوشنگ زمانیان، محمدعلی احدی، حسن معترض و جمع کثیری از اساتید، هنرمندان و علاقمندان به طراحی گرافیک، در نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک، افتتاح شد.

    گفتنی است ،در این نمایشگاه که به مناسبت هفته طراحی گرافیک اردبیل افتتاح شد، تعداد 45 عدد پوستر 70 در 100 سانتی متر با موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی با نگاه به کمبود آب، اطلاع‌ رسانی جریان‌های هنری، تئاتر، جنگ و صلح، آزادگان، گرافیک ایرانی، بزرگداشت بزرگان هنر و ورزش، تایپوگرافی اسماء الحسنی، محرم و 12 عدد پوستر آموزشی، حاصل تلاش بیست ساله مجرد، به نمایش در آمد.

    در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: گرافیک در دنیای معاصر یعنی عصر انفجار اطلاعات، جایگاه بس رفیعی را به خود اختصاصی داده است؛ یک پوستر به گونه‌ای ساده تفاوت‌ها را در معرض دید می‌گذارد و سعی بر این دارد در کمترین زمان با بیننده ارتباط برقرار کند و اطلاعات لازم را متناسب با فرهنگ به مخاطب برساند. ارتباط و وسایل ارتباطی باید همچون هنر، بر فراز همه مذاهب و فرهنگ‌ها، تاریخ، دوران و تفات‌های جنسیتی قرار گیرد. در این فرصت و زمان هر کس باید اهمیت گفت و شنود میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها را درک کند و در ترویج آن بکوشد. این پیامی است که ما باید آن را به نسل‌های آینده بیاموزیم.

    حجت مجرد متولد سال 1352، طراح  ارشد گرافیک، مدرس دانشگاه، رئیس انجمن هنرهای تجسمی اردبیل و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است که پیش از این هم جوایز و رتبه های متعددی از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

    این هنرمند پیش از این؛ سه نمایشگاه انفرادی در خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای جوان تهران و نگارخانه قوام الدین اردبیلی برگزار کرده و در بیش از 30 نمایشگاه گروهی نیز شرکت داشته است.

    مجرد برگزاری نمایشگاه هایی در کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، بنگلادش و ... را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

    برگزیده بخش پوستر هفتمین، هشتمین و دهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور، برنده لوح افتخار بخش پوستر جشنواره هنرهای تجسمی کشور یادمان استاد پیرنیا، برگزیده بخش پوستر جشنواره کشوری و منطقه ای تئاتر (نمایش فدیه)، برنده لوح افتخار و نفر اول طراحی پوستر(نمایش جریره)، برگزیده جشنواره «معلمان هنرمند»کشور، برگزیده بخش گرافیک رایانه پنجمین جشنواره سراسری باغ بسم ا...، برگزیده سیزدهمین و شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فنی و حرفه ای کشور، تقدیر شده نخستین جشنواره بین المللی نگارش «محمد رسول ا...» بخش هایی از افتخارات این هنرمند اردبیلی است.

    این نمایشگاه تا 15 اردیبهشت ماه دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار این نمایشگاه، همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 به نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک، مراجعه کنند.

    گفتنی است هفته گرافیک دیزاین اردبیل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، مجتمع فرهنگی هنری فدک و موسسه فرهنگی هنری نشان نقره ای، برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت