پویش کتابخوانی جایگزین نمایشگاه یادیار مهربان

عصر نمایشگاه:نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان» با تغییر کاربری از چرخه برگزاری سالانه خارج و از این پس با عنوان جشنواره یاد یار مهربان و در قالب یک پویش کتابخوانی برگزار خواهد شد.

پویش کتابخوانی جایگزین نمایشگاه یادیار مهربان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از مهر،سید مجید حسینی مدیر عامل موسسه نشر شهر درباره آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه یاد یارمهربان اظهار کرد: این نمایشگاه به سبک و سیاق سابق خود در سال جاری برگزار نخواهد شد و بر اساس یک طرح مدون این نمایشگاه تبدیل به پویش کتابخوانی برای دانش‌آموزان خواهد شد.

    حسینی افزود: در طرح جدید ساختار این نمایشگاه تبدیل به یک جشنواره شده و در فاز نخست با حضور دانش‌آموزان سال اول متوسطه و در قالب پویش کتابخوانی آغاز به کار خواهد کرد که جزیئات آن به زودی در قالب یک نشست خبری اعلام خواهد شد.

    مدیر‌عامل موسسه نشر شهر تصریح کرد: به باور ما تا خودمان را درگیر کار کتابخوانی نکنیم نمی‌توانیم در این مسیر کار تازه‌ای رقم بزنیم. ما حجم زیادی از کتاب‌را هر ساله از طریق این نمایشگاه به مدارس روانه می‌کردیم در حالی که مدارس عملا نه کتابخانه‌ای دارند و نه کتابداری. این اتفاق چیزی نیست جز هدر رفتن بودجه و پولی که قرار بود صرف ارتقاء سطح مطالعه در میان دانش‌آموزان شود.

    به گفته حسینی نمایشگاه یادیار مهربان در سال‌های گذشه اگرچه موفق شده بود که سرانه کتاب در مدارس را افزایش دهد اما سرانه مطالعه میان دانش آموزان را تغییر نداده در حالی که این اتفاق از اساس قرار بوده در دستور کار قرار بگیرد. بر همین اساس در نظام جدید برگزاری جشنواره یاد یار مهربان بودجه صرف استفاده از کتاب خواهد شد و نه تولید کتاب.

    نمایشگاه کتاب یادیارمهربان  در 13 دوره گذشته خود با همکاری شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش با هدف تجهیز کتابخانه‌های مدارس شهر تهران برگزار می‌شده است. در پایگاه اینترنتی این نمایشگاه بخشی از اهداف برگزاری این نمایشگاه تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، ایجاد رونق و نشاط علمی در مدارس، ارتقای سطح امکانات کتابخانه های مدارس به عنوان بخشی از فضاهای فرهنگی شهر تهران عنوان شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت