تقویم نمایشگاه‌های تخصصی در استان قزوین بازنگری شود

عصر نمایشگاه:شرکت‌کنندگان در نمایشگاه کشاورزی قزوین هم‌زمانی با نمایشگاه بین‌المللی ترکیه، نبود تبلیغات و کارگاه آموزشی و حضور نیافتن کارشناسان کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات این نمایشگاه می‌دانند.

تقویم نمایشگاه‌های تخصصی در استان قزوین بازنگری شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از مهر، نمایشگاه‌ها محل عرضه و تبادل اطلاعات، ارتباطات و آشنایی با آخرین دستاوردهاست، در نمایشگاه‌ها می‌توان با استفاده از آخرین فنّاوری و پیشرفت‌ها زمینه‌ساز بسط و توسعه تجارت شد.

    صنعت نمایشگاه در ایران طی دو دهه اخیر از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده است و رویکرد از برپایی نمایشگاه‌ها مکاره و عمومی به سمت نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی تغییر کرده است و این نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

    استان قزوین هم سالهاست با رویکرد به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی در اطلاع‌رسانی و بازاریابی نقش مهمی ایفا می‌کند که در این راستا در روزهای اخیر ششمین نمایشگاه کشاورزی، نهاده‌ها، وسایل آبیاری، آب‌رسانی از 14 تا 17 آذرماه در قزوین برپاشده است.

    در این نمایشگاه تخصصی که به مدت چهار روز با حضور بیش از 50 مشارکت‌کننده از داخل و خارج از استان و نمایندگی کشورهای خارجی در فضایی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع برگزارشده آخرین تولیدات و دستاوردهای کشاورزی در معرض دید بهره‌برداران، کشاورزان و تولیدکنندگان قرارگرفته است.

    نظر به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و تداوم آن در گفتگو با برخی تولیدکنندگان دیدگاه شرکت‌کنندگان را در مورد این نمایشگاه جویا شدیم که توجه به آن می‌تواند در کیفی شدن این‌گونه نمایشگاه‌ها در آینده مؤثر باشد.

    حسن رجبعلی از توزیع‌کنندگان نهاده‌ها و سموم کشاورزی که در نمایشگاه کشاورزی شرکت کرده است، در خصوص اهمیت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در بازاریابی محصول اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در افزایش مشتری بسیار مؤثر است و می‌تواند بستر معرفی مناسب کالاها را فراهم کند.

    رجبعلی بیان کرد: این نمایشگاه می‌تواند انگیزه تولیدکنندگان نهاده‌های کشاورزی را برای تداوم کار بیشتر کند و محل مناسبی برای ارائه محصولات کیفی و مدرن و جدید باشد تا بهره‌برداران با این کالاها بیشتر آشنا شوند.

    حضور تولیدکنندگان قوی در نمایشگاه‌ها ضروری است

    مشاور فنی کشاورزی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان قوی حضور ندارند و اگر شاهد مشارکت‌کنندگان ضعیف و ناتوان باشیم نمی‌توان به نتایج پرباری امیدوار بود.

    رجبعلی یادآور شد: مجریان نمایشگاه باید در خصوص زمان برگزاری دقت بیشتری می‌کردند زیرا دقیقاً در همین ایام شاهد برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی در کشور ترکیه هستیم که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی و خارجی در آن شرکت کرده‌اند و از این نمایشگاه بازمانده‌اند.

    وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی نمایشگاه نیز اصلاً مناسب نیست و مخاطبان کمی از زمان برگزاری آگاه شده‌اند که باید در این زمینه مجریان برپایی به آگاه‌سازی عمومی توجه بیشتری کنند.

    علیرضا خاقانی واردکننده کودهای ارگانیک آلی گفت: نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم کشاورزان را با آخرین محصولات کشاورزی و نهاده‌ها آشنا کنیم تا به سمت استفاده از این تجهیزات بروند.

    وی بیان کرد: نمایشگاه قزوین از کیفیت خوبی برخوردار است و تداوم آن را مناسب می‌دانیم اما رغبت برای حضور بسیاری از تولیدکنندگان برای مشارکت کم است که باید علت‌یابی کرده و زمینه حضور بیشتری را فراهم کنیم.

    هزینه شرکت در نمایشگاه کاهش یابد

    خاقانی اظهار داشت: هزینه شرکت در نمایشگاه کمی بالاست و باید قیمت‌ها متعادل شود تا بتوانیم به‌طور مستمر در این نمایشگاه‌ها شرکت کنیم و فعالیت‌ها رونق گیرد.

    وی اضافه کرد: حتی نمایشگاه‌های خارجی این هزینه‌ها را دریافت نمی‌کنند و نیازمند بازنگری در هزینه‌های غرفه‌ها هستیم.

    مسئول شرکت گیاه گستر دشت قزوین یادآور شد: نمایشگاه‌های تخصصی موجب می‌شود بتوانیم محصولات جدید را به کشاورزان و بهره‌برداران عرضه کنیم و باید این حرکت اقتصادی تداوم یابد.

    کیفیت نمایشگاه‌های تخصصی بیشتر می‌شود

    ششمین نمایشگاه کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری، آب‌رسانی در قزوین به مدت چهار روز با حضور بیش از 50 مشارکت‌کننده از داخل و خارج از استان و نمایندگی کشورهای خارجی در فضایی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع برگزارشده است و امروز به پایان می‌رسد.

    مشارکت‌کنندگان از استان‌های تهران، اصفهان، زنجان، قزوین، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، همدان و مرکزی در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

    به نظر می‌رسد نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند در صورت برنامه‌ریزی مناسب و بازنگری مجریان در نحوه برگزاری و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر از طریق رسانه‌های گروهی و صداوسیما، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، دعوت از کارشناسان، پیش‌بینی سرویس ایاب و ذهاب برای انتقال بازدیدکنندگان و تأمین امکانات اولیه مناسب برای غرفه داران و غرفه آرایی مناسب‌تر و تعدیل قیمت‌ها به‌عنوان حرکتی اقتصادی و فرهنگی مستمر زمینه عرضه کالاها و دستاوردها و معرفی مناسب تجهیزات و محصولات به علاقه‌مندان و ارتقاء بینش برای استفاده از نهاده‌ها و یافته‌های علمی را برای بهره‌برداران فراهم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت