مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بین المللی اصفهان:

سکان قدرت را به بخش خصوصی بدهیم

عصر نمایشگاه- علی یارمحمدیان معتقد است که در راستای اقدامات روز جهانی صنعت نمایشگاهی بخش خصوصی باید نقش پررنگ‌تری را در این حوزه بازی کند.

سکان قدرت را به بخش خصوصی بدهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش, کمتر از 20 روز به سومین جشن سالانه روز جهانی صنعت نمایشگاهی باقی مانده، روزی که فعالان صنعت نمایشگاهی ایران نیز به پیشواز آن رفته‌اند. علی یارمحمدیان به این پرسش پاسخ می‌دهد که بزرگداشت چنین روزی چقدر می‌تواند در توسعه صنعت نمایشگاهی موثر باشد؟ وی معتقد است: به نظرم، باید روز جهانی صنعت نمایشگاهی را با عنوان «مردمی کردن نمایشگاه» و «تبدیل بازدیدکنندگان غیرمتخصص به بازدیدکنندگان متخصص» نامگذاری کرد. در این صورت است که همان بازدیدکننده غیرمتخصص، با علاقه‌ای که در بازدید از نمایشگاه پیدا می‌کند، می‌تواند به یک مشارکت کننده بالقوه برای سال‌های بعد تبدیل شود.

    وی در ادامه سخنان خود به تاثیر چنین روزی در توسعه صنعت نمایشگاهی ایران پرداخته و می‌گوید: روز جهانی صنعت نمایشگاهی باید رویکردی سه طرفه داشته باشد: برگزار کنندگان نمایشگاه،‌ بازدیدکنندگان نمایشگاه و مشارکت کنندگان نمایشگاه. در صورتی که این رویکرد اتخاذ شود، می‌توان شرایط مطلوبی را برای بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی ایجاد کرد. در این زمینه، چند راه حل به ذهن می‌رسد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود. یکی از این راهکارها، حضور بخش خصوصی در برگزاری و برپایی نمایشگاه‌ها است. در این زمینه باید حضور نمایندگان بخش خصوصی که در صنعت نمایشگاهی فعالیت می‌کنند، در قالب هیئت‌های تجاری و اقتصادی محسوس باشد.

    یارمحمدیان در پایان سخنان خود اظهار می‌کند: طرح گسترش  و توسعه سایت‌های نمایشگاهی  با تکنولوژی‌های نوین اعم از ساخت و تجهیز هتل‌ها و اقامتگاه‌های چند منظوره، تسهیل مقررات روادید برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان، اولویت در ارائه خدمات حمل و نقل  آسان برای کالاهای نمایشگاهی از مبدا مشارکت تا مقصد نمایشگاه و آسان‌گیری در  تعرفه و ترخیص در گمرکات مبدا و مقصد هم می‌تواند راهکار دیگری برای توسعه صنعت نمایشگاهی باشد. ایجاد مراکز تجاری و اداری بین المللی در داخل سایت‌های نمایشگاهی برای جلوگیری از اتلاف وقت  به منظور نتیجه بخشی  به مذاکرات  و مبادلات صورت گرفته در نمایشگاه‌ها، همکاری و مشارکت  دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی با دست‌اندرکاران صنعت نمایشگاهی  و خدمات وابسته و گسترش انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته در کشورها و تلاش برای پیوستن این نوع تشکل‌ها به اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها نیز می‌تواند در این راستا به توسعه صنعت نمایشگاهی در ایران کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت