مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور خبر داد

برپایی نمایشگاه‌ دائمی مبارزه با مواد مخدر در ۸ استان کشور

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور گفت: نمایشگاه‌های دائمی مبارزه با مواد مخدر علاوه بر کرمان در هفت استان کشور راه اندازی شده است.

برپایی نمایشگاه‌ دائمی مبارزه با مواد مخدر در ۸ استان کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، عارف وهاب‌زاده در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته، عنوان کرد: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای با دانشگاه‌ها انجام شد تا از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی آن‌ها برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

    وی بیان کرد: در این رابطه با دانشگاه فرهنگیان، علوم و حدیث و دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه امضا شده است.

    وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات افراد آموزش دیده در حوزه پیشگیری از اعتیاد در استان کرمان وجود ندارد، گفت: باید از این افراد آموزش دیده برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به گروه‌های جدید استفاده شود.

    مدیرکل فرهنگی و پیشگیری استان به اقدامات انجام شده در حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: یک لوح فشرده آموزشی و تخصصی نیز تدوین شده است که می‌تواند در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد.

    وی اظهارداشت: در راستای برگزاری نمایشگاه‌های سیار پیشگیری از اعتیاد نیز سه هزار بسته فرهنگی فراهم شده و در اختیار استان‌های کشور قرار گرفته است.

    وی یادآور شد: نمایشگاه‌های دائمی مبارزه با مواد مخدر علاوه بر کرمان در هفت استان کشور راه اندازی شده است.

    وهاب‌زاده تاکید کرد: از ظرفیت‌های نمایشگاه‌های دائمی پیشگیری از اعتیاد باید ‌‌نهایت استفاده صورت گیرد.

    حسین اسماعیلی مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قاطی بودن سرب در مواد مخدر موضوع جدیدی نیست اما اخیرا یک برهه حاد در این حوزه رخ داده است.

    وی افزود: از مهرماه سال گذشته هشدارهایی در باره وجود سرب در مواد مخدر در دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد و از آذرماه سال گذشته پزشکان استان کرمان با دل دردهای شدید افراد روبرو شدند.

    مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: پس از انجام آزمایش‌های تخصصی، مشخص شد که 40 تا 400 درصد سرب در خون این افراد وجود داشته که ناشی از مصرف مواد مخدر الوده به سرب بوده است.

    اسماعیلی، با بیان اینکه در سایر استان‌های کشور نیز نمونه این موارد گزارش شده است، اظهار کرد: افرادی با بیماری‌های آنمی، ناراحتی‌های کلیه و ناراحتی‌های عصبی نیز به دلیل مصرف مواد مخدر آلوده به سرب به پزشکان استان کرمان مراجعه کرده‌اند.

    وی تاکید کرد: مراکز ترک اعتیاد استان کرمان برای پذیرش افراد متقاضی ترک مواد مخدر آماده هستند و امکانات مورد نیاز نیز در این زمینه تامین شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت