رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک خبر داد

فصل جدیدی از فعالیت‌های نمایشگاهی ایران و مکزیک

عصر نمایشگاه- رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک از فعالیت‌های فرهنگی خود از دوران خبرنگاری تا ریاست بر نمایشگاه کتاب مکزیک سخن گفت و افزود: حضور من در ایران آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های نمایشگاهی میان دو کشور خواهد بود.

فصل جدیدی از فعالیت‌های نمایشگاهی ایران و مکزیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، ماریسول شولتس رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادالاخارا پیرامون فعالیت خود در حوزه نشر گفت: بیش از 35 سال است در حوزه نشر کار می‌کنم و سه سال است رئیس نمایشگاه  گوادالاخارا هستم.

    وی در پاسخ به این سوال که چند سال است نمایشگاه مکزیک برگزار می‌شود گفت: امسال سی امین سال است که این نمایشگاه برگزار می‌شود هنوز از نمایشگاه کتاب تهران بازدیدی نکردم اما وسعت این نمایشگاه بی نظیر است.

    شولتس در ادامه تاکید کرد: نه تنها نویسندگان بزرگ در نمایشگاه شرکت می‌کنند بلکه افراد تازه ورود به بازار نشر هم از این نمایشگاه استفاده می‌کنند تا مردم آنها را بهتر بشناسند.

    رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک بیان داشت: به عنوان مثال وقتی که بیست و پنجمین سالگرد نمایشگاه  گوادالاخارا برگزار شد برنامه‌ای داشتیم و در ان از بیست و پنج نویسنده امریکای لاتین دعوت کردیم که در ان زمان شناخته شده نبودند اما امروز بسیار معروف شدند.

    وی با بیان اینکه نشر در مکزیک چگونه است گفت: بیش از 100 هزار عنوان سالانه در مکزیک منتشر می‌شود البته بسیاری از ناشران اسپانیایی هستند که در مکزیک کتابشان را منتشر می‌کنند حتی می‌توان گفت بسیاری از کتابهای اسپانیولی در مکزیک منتشر می‌شود.

    شولتس ضمن اشاره به آشنایی خود با کتابهای فارسی توضیح داد: من در کتابخانه شخصی‌ام پیرامون تاریخ ایران باستان یک کتاب دارم چرا که تحصیلاتم در حوزه تاریخ است اما در کنار آن یک دیوان حافظ نیز دارم.

    این فعال فرهنگی تصریح کرد: در واقع هدف اصلی سفر من به ایران آغاز روابط ایران با مکزیک پیرامون نمایشگاه کتاب است که تاکنون وجود نداشته است. اما من در پی تعمیق روابط بین مکزیک و ایران هستم. بیشتر من کار خبرنگاری کرد‌ه‌ام و مقالات من هم بیشتر درباره اهمیت خواندن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت