حضور ایران در نمایشگاه «روز تعامل فرهنگی آتماجایا»

عصر نمایشگاه- با شرکت جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه فرهنگی ـ هنری «روز تعامل فرهنگی آتماجایا» در اندونزی برپا شد.

حضور ایران در نمایشگاه «روز تعامل فرهنگی آتماجایا»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مقیم، با هدف آشنایی دانشجویان اندونزیایی با فرهنگ، آداب و رسوم و فرصت‌های تحصیلی در کشورهای شرکت‌کننده و توسعه روابط فرهنگی، نمایشگاه فرهنگی ـ هنری یک ‌روزه دانشگاه آتماجایا با عنوان «روز تعامل فرهنگی آتماجایا»  Atmajaya Intercultural Day، طی روز چهارشنبه (26 اردیبهشت‌ماه) با شرکت بیش از 15 نماینده فرهنگی از سفارتخانه‌های کشورهای مستقر در اندونزی از جمله جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجتماعات این دانشگاه، برگزار شد.

    در این رویداد فرهنگی نمایندگان کشورهای مختلف که غالباً از کشورهای اروپایی بودند به ارائه اطلاعات از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خود و همچنین، ارائه نمونه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم کشور خود از طریق پوشش و لباس‌های سنتی، آموزش بازی‌های محلی و غذاهای سنتی و محلی به‌ منظور آشنایی دانشجویان اندونزیایی با ذائقه غذایی و فرهنگی کشور خود مبادرت کردند.

    رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی با داشتن غرفه فرهنگی‌ در این نمایشگاه، به ارائه محصولات فرهنگی‌ کشورمان از جمله لوح فشرده معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، کتابچه راهنمای گردشگری در ایران عرضه مواد خوراکی ایرانی‌، نمایش کتاب‌های هنری، ارائه آزمون اطلاعات عمومی درباره ایران، خوشنویسی، ارائه کارت‌های پستال با مضامین طبیعی، تاریخی و مذهبی از شهر‌های مختلف ایران، آموزش مکالمه‌های کوتاه زبان فارسی و اهدای اقلام فرهنگی‌ با نشان ایران پرداخت.

    حضور گروه‌های هنری دانشجویی در طول این برنامه یک‌ روزه به ارائه برنامه‌های متنوع نمایشی از جمله حرکات ورزشی و اجرای موسیقی اندونزیایی پرداختند.

    غرفه فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران از نظر تعداد بازدیدکنندگان مقام دوم پس از غرفه استرالیا را از آن خود کرد.

    همچنین، از سوی نشریه دانشگاه آتماجایا مصاحبه‌ای با نماینده غرفه ایران صورت گرفت و مسئولین دانشگاه آتماجایا از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نمایشگاه بعدی دعوت رسمی به عمل ‌آورند.

    بنابر اعلام این خبر، مهدی ابوالقاسمی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در حاشیه این برنامه با خانم سیلویا مارگارتا، مدیر بخش بین‌الملل دانشگاه آتماجایا در محل برگزاری نمایشگاه، دیدار و در خصوص توسعه همکاری فرهنگی و علمی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

    اعلام آمادگی رییس بخش بین‌الملل دانشگاه برای ایجاد و بازگشایی اتاق ایران در محل دانشگاه، برگزاری هفته فیلم و نمایشگاه‌های علمی فرهنگی و دوره‌های آموزشی زبان فارسی و ایران‌شناسی از جمله موارد مطروحه در این دیدار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت