نمایشگاه اُرشاک ۲۰۱۶ بلغارستان ؛

درخشش هنر ایران در نمایشگاه بین‌المللی بلغارستان

عصر نمایشگاه- شهردار و اسقف اعظم ترویان در بلغارستان، با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی کشورمان، حضور هنر ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی این شهر را مایه افتخار و غنای آن خواندند.

درخشش هنر ایران در نمایشگاه بین‌المللی بلغارستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،صنایع دستی و هنر ایرانی در نمایشگاه بین المللی و سالانه «اُرشاک» در شهر ترویان، به مدت سه روز، از تاریخ 3 تا 6 ماه می میلادی، به نمایش عموم درآمد. قسمت ویژه‌ای از این نمایشگاه نیز به صورت دائمی برای نمایش دائمی هنر و صنایع دستی ایران اختصاص داده شد.

    گفتنی است ،از آثار فرهنگ ایرانی، که بخش عمده و بزرگ این نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود، می‌توان به لباس‌های محلی اقوام ایرانی، کتاب‌های عکس و نقاشی از مکان‌های گردشگری ایران و اماکن متبرکه، صنایع دستی اصفهان و یزد، گلیم، منسوجات، فلزکاری، کار روی چوب و سفره‌های قلم کار و ... اشاره کرد.

    همچنین در نمایشگاه امسال اُرشاک، دیپلمات‌های کشورهای مختلفی همچون اندونزی، ایران، قطر، الجزایر، سودان، فلسطین، عراق و .. حضور داشتند.

    غرفه ایران در این نمایشگاه، از جمله غرفه‌های پراقلام در بین کشورهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه بود، که مورد استقبال  بازدیدکنندگان قرار گرفت. طی ایام برگزاری این نمایشگاه، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان، اسقف اعظم استان ترویان، فرماندار و شهردار و دیگر مقامات استانی و شخصیت‌های فرهنگی از غرفه ایران بازدید کردند.

    قبل از افتتاح این نمایشگاه، بین شهردار و رئیس شورای شهر ترویان، با محمد علی کیانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، نشستی دوستانه برگزار شد.

    در این نشست که به دعوت شهردار ترویان، خانم مهیایلووا و در دفتر ایشان برگزار شد، طرفین به گفتگو در مورد مسائل فرهنگی و نحوه ارتقای روابط بین نهادهای فرهنگی متبوعشان به بحث و بررسی پرداختند.

    شهردار ترویان، حضور ایران و هنر ایرانی را برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی موجب افتخار دانست و از اینکه کشور صاحب تمدن ایران، با فرهنگ شناخته شده خود در این نمایشگاه حضور دارد را موجب غنای نمایشگاه خواند.

    ایشان ایران را کشوری دانستند که با بلغارستان اشتراکات فرهنگی و قومی بسیار دارد. خانم میهایلووا، فعالیتهای فرهنگی ایران در بلغارستان را بسیار عالی و در جهت فرهنگ آرمانی صلح خواندند.

    رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان نیز در این دیدار امکان برگزاری کارگاههای آموزشی هنرمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف را در ترویان، یکی از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای روابط فرهنگی دو کشور دانست.

    رایزن  فرهنگی کشورمان در ادامه با تأئید اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و بلغارستان، پیشنهاد داد که "اتاق ایران و زبان فارسی" در دانشگاه ترویان راه اندازی گردد و از این رهگذر نیز، تبادل دانشجو بین دانشگاه ترویان و دانشگاههای ایران نیز پیگیری شود.

    کیانی همچنین حمایت خود را برای فراهم آوردن فرصتهای مطالعاتی و تحقیقاتی، برای اساتید و محققان ترویانی در ایران اعلام نمود.

    رئیس شورای شهر ترویان نیز اظهار امیدواری نمود که با همکاری متقابل بتوانند در عینی‌سازی آینده روشن همکاری‌ها و ارتباطات فرهنگی، قدمهای محکمی بردارند.

    اسقف اعظم منطقه ترویان نیز در دیداری با رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان دیدار کرده و درباره وحدت، صلح و دوستی بین مسیحیان و مسلمانان گفتگو کرد.

    در این دیدار اسقف اعظم با ابراز مسرت از حضور در نمایشگاه ایران بیان کرد که: «در این نمایشگاه و با دیدن زیبایی‌های هنرها و صنایع دستی مختلف ایران، فکر می‌کنم که در ایران هستم».

    ایشان با اشاره به دیدار پیشین خود از ایران، کشور ایران را منادی صلح و وحدت بشری در جهان خواند و فرهنگ ایرانی را فرهنگی متعالی و سرمایه‌ای بزرگ از ارزش‌های اصیل انسانی دانست.

    وی علاقه خود به ایران را از صمیم قلب دانست و ابراز امیدواری کرد که بتواند با تعدادی از کشیشان بلغاری برای دیدار و گفتگو با علمای اسلامی به ایران سفر کنند. ایشان رایزن فرهنگی کشورمان را به همراه مقامات دیپلماتیک حاضر در نمایشگاه به کلیسای ترویان دعوت نمودند.

    اسقف اعظم ترویان در ادامه و طی سخنانی از شهر «قم» در ایران، به عنوان شهری معنوی نام بردند و حضور خود را در قم، خاطره‌ای به یادماندنی دانستند. ایشان ضمن خوش آمدگویی خاص به هیئت ایرانی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به دیر ترویان، اظهار امیدواری نمودند که هیئت ایرانی، در کلیسای او، معنوییت شهر مقدس قم را حس کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت