نمایشگاه کالاهای سوری در لیبی، فصلی نو در روابط دو کشور

عصر نمایشگاه- رسانه های لیبی روز دوشنبه از آغاز به کار نمایشگاه کالاهای سوری با عنوان 'ساخت سوریه' در 'بنغازی' دومین شهر بزرگ لیبی با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت خبر دادند، نمایشگاهی که دارای پیام های زیادی برای منطقه و جهان است و می تواند فصلی نو در مناسبات دو کشور باشد.

نمایشگاه کالاهای سوری در لیبی، فصلی نو در روابط دو کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, هیات سوری شرکت کننده در نمایشگاه دیروز از طریق پرواز شرکت هواپیمایی 'اجنحه الشام' وارد بنغازی شد. پیش از این کالاهای تولیدی سوریه به بنغازی رسیده بود.

    تارنمای 'قناه لیبیا' به نقل از 'محمد رمضان بن غزی' سخنگوی رسمی 'شورای کارفرمایان لیبی در بنغازی' نوشت: این نمایشگاه حاوی پیام های مهمی می باشد، از جمله اینکه امنیت در بنغازی برقرار شده است.
    وی افزود: از سوی دیگر از نظر اقتصادی با برگزاری این نمایشگاه، درهای بازار لیبی به روی تولیدات سوری باز و کالاهای این کشور در اختیار شهروندان لیبی قرار داده می شود.
    وی اضافه کرد: در این نمایشگاه تخصصی کالاهایی مانند پوشاک و منسوجات، انواع پارچه، کفش و مواد غذایی عرضه می شود و نتایج غافلگیر کننده ای برای همه خواهد داشت .
    بن عزی همچنین یک خبر مهم دیگر در خصوص مناسبات دو کشور اعلام کرد و گفت که سوریه به شرکت های لیبیایی اجازه از سرگیری پروازهای مستقیم دمشق - بنغازی را داده است.
    روزنامه 'المتوسط' لیبی نیز به نقل از 'فوزیه الفرجانی' رئیس شورای کارفرمایان لیبی نوشت: این نمایشگاه از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد، زیرا در گشودن دوباره درهای بازار لیبی به روی همه تولیدات سوری نقش خواهد داشت.
    الفرجانی در ادامه بر اهمیت بازگرداندن حجم تبادلات تجاری میان سوریه و لیبی به پیش از آغاز بحران در دو کشور تاکید کرد و گفت: در گذشته حجم تبادلات تجاری دو کشور بین هشت تا 10 میلیارد دلار در سال بود. وی همچنین اعلام کرد که به زودی برخی تولیدات ساخت لیبی به سوریه صادر خواهد شد.
    خبرگزاری لیبی (وال) نیز اعلام کرد که دو کشور در ماه فوریه گذشته نیز در خصوص افتتاح خط بازرگانی با هدف تقویت مناسبات تجاری توافق کرده بودند.
    این توافقنامه با حضور 'محمد سامر الخلیل' وزیر اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه و 'منیر عصر' وزیر اقتصاد دولت موقت لیبی امضا شده بود و دو طرف بر ضرورت تقویت روابط تجاری با هم تاکید کردند .
    عصر همچنین بر ضرورت بازگشت روابط اقتصادی دو کشور به شکوفایی قبل و زمان پیش از بحران در سوریه تاکید کرد.
    یکی از حاشیه های مهم نمایشگاه ساخت سوریه در بنغازی حضور هنرمندان سوری و اجرای برنامه های هنری و فرهنگی است . رسانه های محلی در لیبی اعلام کرده اند که هیات سوری شامل نمایندگان شرکت ها و بازرگانان و شمار از هنرمندان این کشور است و با توجه به اهمیت این رویداد، خبرگزاری سوریه و تلویزیون این کشور نیز خبرنگارانی برای پوشش خبری آن اعزام کرده اند .
    نمایشگاه ساخت سوریه در بنغازی در ایام ماه مبارک رمضان برپا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت