گشایش نمایشگاه آشنایی با بناهای تاریخی و ثبت ‎ملی در آبادان و خرمشهر

عصر نمایشگاه- به مناسبت روز جهانی موزه‎ها و هفته میراث فرهنگی، باحضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، اعضای شورای شهر، رؤسای برخی دانشگاه‎های سطح شهر و تعدادی از سرمایه‎گذاران، نمایشگاهی با عنوان "آشنایی با بناهای تاریخی و ثبت‎ملی منطقه‌ آزاد اروند" در موزه آبادان برپا شده است.

گشایش نمایشگاه آشنایی با بناهای تاریخی و ثبت ‎ملی در آبادان و خرمشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از سازه نیوز, نجلا درخشانی مسئول پژوهش ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر در مراسم افتتاح این رویداد اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی عموم مردم با فرهنگ و هویت معماری شهری و بناهای ثبت ملی شهرستان‎های آبادان و خرمشهر برپا شده است.

    او افزود: در نمایشگاه آشنایی با بناهای تاریخی و ثبت ملی در مجموع 22 پوستر به نمایش در آمده که شش پوستر آن به جاذبه‎های گردشگری و 17 پوستر نیز به بناهای ثبت ملی منطقه تخصیص یافته است.

    مسئول پژوهش ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر بیان کرد: در مجموع 96 بنای تاریخی ثبت ملی در ‌منطقه آزاد اروند وجود دارند که از این تعداد، به دلیل کمبود ‌فضا، تنها مهمترین بناها و جاذبه‎هایی که بیشترین جذب گردشگر را دارند‎ در این نمایشگاه  معرفی شده‎اند.

    وی ادامه داد: به منظور معرفی سایر بناهای تاریخی منطقه آزاد اروند، نشستی را برای امروز (دوشنبه 31 اردیبهشت 97) در مرکز علمی ـ کاربردی منطقه‌ آزاد اروند ترتیب داده‎ایم که قرار است سایر بناها در این نشست معرفی شوند. این نشست از ساعت 17 تا 19 برگزار خواهد شد و شرکت در آن نیز برای عموم آزاد است.

    درخشانی درخصوص برپایی نمایشگاه آشنایی با بناهای تاریخی در موزه باستان‎شناسی آبادان گفت: موزه آبادان یکی از بناهای ثبتی و یکی از مهم‎ترین جاذبه‎های گردشگری این منطقه است و به همین دلیل این نمایشگاه در این موزه برپا شده است.

    او با اشاره به این ‎که شعار 2018 ایکو، "ارتباطات خلاق و نوین موزه‎ها با رویکردها و‌ مخاطبان جدید" است تأکید کرد: قصدمان این است که با این کار جذب مخاطب جدید با روش های دیگری داشته باشیم.

    مسئول پژوهش ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر یادآور شد: این نمایشگاه از 30 اردیبهشت تا هفتم خرداد 97 از ساعت 9 تا 19 در موزه آبادان پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت