برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات

عصر نمایشگاه- اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور، تیرماه امسال به همت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایران اکونومیست؛ دکتر علی وحدت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با اعلام این خبر گفت: صنعت میکروالکترونیک سنگ بنای اقتصاد مولد، پویا، دانش‌بنیان و مقاومتی است. پیشرفت صنعت الکترونیک در جهان، زندگی بشر را دستخوش تحولات گسترده‌ای کرده است، به طوری‌که هم‌اکنون صنایع الکترونیک و میکروالکترونیک از شاخص‌های توسعه صنعتی کشورها محسوب می‌شوند.

    وی افزود: سیستم‌های مخابراتی، ماهواره‌ها، اتوماسیون صنعتی، ربات‌ها، حافظه‌های با ظرفیت فوق‌العاده بالا، تحولات پزشکی به‌ویژه مهندسی پزشکی، بیوانفورماتیک که با حجم وسیعی از اطلاعات و داده‌های زیستی سروکار دارد، انجام بسیاری از آزمایش‌های علمی و هزاران نمونه دیگر، همگی تحت‌تاثیر پیشرفت میکروالکترونیک قرار گرفته‌اند. این تحولات، بازارهای وسیعی را برای کشورهای صنعتی ایجاد کرده است.

    مدیرعامل صحا با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنعت میکروالکترونیک تبدیل به یک صنعت راهبردی شده است و دیگر نمی‌توان صنایع را بدون آن تصور کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای توسعه این صنعت در کشور بسیار ناچیز است. اگر همچنان این روند غفلت و تاخیر در سرمایه‌گذاری و بی‌توجهی به صنعت میکروالکترونیک ادامه یابد، دیری نخواهد پایید که در این زمینه، به‌طور کامل به دیگران وابسته شویم. از این رو صنعت میکروالکترونیک ایران نیازمند حمایت‌های جدی و کلان از سوی دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

    به گفته دکتر وحدت، این درحالی است که می‌توان با اعتمادسازی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای ورود به این صنعت تشویق کرد.

    مدیرعامل صحا در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم در نشست صنعت میکروالکترونیک راهکارهای عملی برای پاگیری صنعت مذکور در شرایط موجود بررسی و با نقد و تلفیق ایده‌های پیشنهادی، راهکار مدون عملی ارائه شود.

    بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، وی با بیان اینکه اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور در تیرماه در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود، گفت: در این اجلاس 3 نشست تخصصی با موضوعات "راهکارهای توسعه صنعت میکروالکترونیک با توجه به وضعیت همکاری‌های بین‌المللی"، "کسب و کار در صنعت میکروالکترونیک" و  "روش‌های تامین مالی در صنعت میکروالکترونیک" برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت