نمایشگاه کتاب با محوریت قرآن و رمضان در کتابخانه مرکزی آستان قدس

عصر نمایشگاه- به مناسبت ایام پرفیض رمضان، نمایشگاهی با محوریت قرآن و رمضان شامل کتاب‌های چاپی و تصاویری ارزشمند از تجوید قرآن تألیف محمدبن علی بن محمد الحسینی، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

نمایشگاه کتاب با محوریت قرآن و رمضان در کتابخانه مرکزی آستان قدس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، از برپایی نمایشگاهی به مناسبت ماه مبارک رمضان در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد.


    محمدجواد قوی با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش کتاب و تصاویر نسخه خطی برپا شده، گفت: بیش از 100 جلد کتاب چاپی و تصاویری از رساله ارزشمند تجوید قرآن اثر «محمد بن علی بن محمد الحسینی» که در قرن هشتم تألیف شده، در قالب نمایشگاهی در این کتابخانه به نمایش درآمده است.

    وی افزود: این کتاب‌ها در 6 بخش با عنوان‌های روزه و احکام، روزه و اخلاق، روزه و بهداشت، روزه و اعتکاف، روزه و استهلال ماه و آداب روزه‌داری موضوع‌بندی شده است. «بررسی مسأله رؤیت هلال ماه»، «آداب روزه‌داری»، «وقایع الأیام خیابانی»، «اعتکاف نجوای عاشقانه»، «نقش روزه در سلامتی انسان»، «لذت‌های رمضان بر سفره عارفان»، «شمیم رحمت» و «دعای ام داوود» بخشی از این منابع هستند.

    رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، بیان کرد: تصاویر به نمایش ‌درآمده در این نمایشگاه نیز شامل تصاویر صفحات آغازین رساله «فی تجوید القرآن» بوده که بنا به گفته مؤلف، شامل مقدمه و 6 باب و خاتمه است.

    قوی در ادامه گفت: کتاب‌های به نمایش‌ درآمده در این نمایشگاه، بخش کوچکی از منابع بی‌شماری است که با موضوع روزه و ماه مبارک رمضان تاکنون به چاپ رسیده و در حال حاضر در این کتابخانه در در دسترس محققان و علاقمندان قرار دارد.

    رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، افزود: کتاب‌های خطی نفیسی هم با موضوع قرآن و رمضان در گنجینه کتاب‌های خطی موجود است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قرآن‌هایی منسوب به دست‌خط ائمه اطهار (ع) اشاره کرد.
    این نمایشگاه به مدت یک هفته در طبقه همکف کتابخانه مرکزه آستان قدس واقع در حرم مطهر رضوی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت