نمایشگاه قرآن اصفهان نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی است

عصر نمایشگاه- میهمانان و مسئولان حاضر در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان تاکید کردند که برگزاری این نمایشگاه به نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی استان تبدیل خواهد شد.

نمایشگاه قرآن اصفهان نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و قائم مقام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در این نشست خبری با اشاره به تلاش‌های این شرکت برای بهبود برگزاری نمایشگاه‌ها، گفت: تلاش می‌کنیم در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی ورود جدی داشته باشیم، به همین دلیل در ماه مبارک رمضان، برپایی نمایشگاه قران کریم را در دستور کار قرار دادیم.
    علی یارمحمدیان در ادامه با تشکر از نهادها و دستگاه‌هایی که در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که می‌توانیم خادم قرآن باشیم، اگرچه صرفا برگزاری نمایشگاه کافی نیست و همکاری سازمان‌ها و نهادها و استفاده مردم از نمایشگاه می‌تواند نتیجه مطلوب را برای ما به دست آورد.
    وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از پنجم تا یازدهم خردادماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان، عنوان کرد: شرکت کنندگان امسال در حوزه‌های نشر مکتوبات و محصولات فرهنگی و قرآنی دستاوردهای خود را به معرض نمایش عموم خواهند گذاشت، همچنین رسانه‌های فعال در حوزه قرآنی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان از برگزاری همایش قرآن و خانواده در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان خبر داد و افزود: کتابت قرآن با حضور اساتید خوشنویسی یکی دیگر از برنامه‌های حاشیه‌ای این نمایشگاه است، همچنین شب شعر آیینی به مناسبت میلاد امام حسن(ع) در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار خواهد شد.
    معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست خبری با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌های مختلف در برپایی این نمایشگاه، گفت: به پیشنهاد حجت الاسلام انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یک شورای همکاری برای برپایی نمایشگاه قران و عترت اصفهان با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان تشکیل شد.
    حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به تصمیم شورای همکاری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برای تهیه سند کیفی این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: نخستین موضوع برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اصفهان با نام جشن رمضان است که در کل شهرستان‌های استان با چندین برنامه محوری از جمله نمایشگاه قرآن و عترت، برپایی محافل قرآنی، برگزاری کارگاه‌های هنری با موضوع قرآن و عترت، اجرای تئاتر خیابانی، شب شعر، مسابقات قرآن و نهج البلاغه، جلسات تفسیر قرآن و همچنین تجلیل از فعالان قرآنی در کلیه شهرستان‌ها تحت عنوان جشن رمضان برگزار خواهد شد.
    وی با بیان اینکه نخستین کار مشترک قرآنی میان اداره کل ارشاد و اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در برگزاری مسابقات قرآنی صورت گرفت، اظهار کرد: در این مسابقات رتبه نخست کشور را کسب کردیم و به همین دلیل فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی حاضر در این آزمون‌ها تدابیر و حمایت‌های خوبی صورت گرفته است.
    معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مؤسساتی که در این آزمون شرکت کردند کمک هایی به ارزش سه میلیارد و 71 میلیون ریال دریافت خواهند کرد، تلاش کردیم با تشویق مؤسسات قرآنی برای حضور فعال در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به نمایشگاه رونق و فعالیت بیشتری ببخشیم، همچنین چند غرفه ویژه هم در این نمایشگاه برپا خواهد بود؛ غرفه نمایشگاه آثار خطی قرآن کریم یکی از این غرفه‌ها است که توسط یکی از مجموعه داران خصوصی برپا خواهد شد.
    وی از برپایی غرفه نگارگری قرآن کریم در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان خبر داد و گفت: تئاتر خیابانی شب‌ها در محوطه نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برپا می‌گردد. همچنین نخستین جشنواره آیت قرآن کریم در رشته صنایع دستی در 4 شاخه معرق، سفال، چوب، فلز و همچنین هفته قرآن و عترت در سال جاری برگزار خواهد شد.
    قائم مقام مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این نشست خبری با اشاره به برگزاری جلسات بسیار سازنده برای این نمایشگاه میان دستگاه‌های مختلف، گفت: این نمایشگاه فضای معنوی شهر را در این ماه مبارک دوچندان خواهد کرد.
    سید سعید حسینی در ادامه افزود: حضور مردم در این نمایشگاه معنویتی خاص به شهر اصفهان خواهد بخشید و فرصتی مناسب برای استفاده از قرآن کریم در ماه بهار قرآن به وجود آمده است؛ برگزاری محافل انس با قرآن و قرائت قرآن کریم که برخی از آنها از شبکه‌های تلویزیونی به صورت زنده پخش می‌شود از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان است.
    وی محفل انس با قرآن کریم همزمان با میلاد با سعاد امام حسن(ع) را از برنامه‌های حاشیه‌ای پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان عنوان کرد و گفت: همه واقف باشیم از دیگر برنامه‌های جنبی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان است که افراد می‌توانند با وقف حتی یک جلد قرآن کریم نام خود را در لیست واقفین قرآن دهند.
    قائم مقام مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، غرفه ارائه محصولات قرآنی و تبلیغ موقوفات قرآنی را از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برشمرد و تصریح کرد: امسال برنامه ریزی بسیار قابل قبولی صورت گرفت تا بتوانیم آنچه در شأن قرآن کریم است در این نمایشگاه انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت