مسئول دبیرخانه شورای ملی گردشگری و سوغات سفر و زیارت کشور خبر داد

برگزاری دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت در هتل میثاق مشهد

عصر نمایشگاه- مسئول دبیرخانه شورای ملی گردشگری و سوغات سفر و زیارت کشور گفت: در دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت بیش از ۷۰۰ نوع اقلام صنایع دستی در قالب بیش از ۱۵ محصول از ۲۱ استان کشور ارائه ‌شد.

برگزاری دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت در هتل میثاق مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از قدس آنلاین ، حسین زارع‌صفت اظهار داشت: دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت با عنوان نمایشگاه سراسری بازاریابی و سوغات زیارتی طی روزهای هجدهم و نوزدهم اریبهشت ماه به مدت دو روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب در هتل میثاق مشهد برگزار شد.

    وی افزود: مشهد به عنوان دبیرخانه شورای ملی گردشگری و سوغات سفر و زیارت کشور انتخاب شده و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم مسئولیت دبیرخانه این شورا برعهده دارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به حضور هنرمندان 21 استان کشور در دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 700 نوع اقلام صنایع دستی در قالب بیش از 15 محصول از 21 استان کشور ارائه ‌شد که فرصت خوبی برای توسعه صنایع دستی کشور و استان و همچنین تقویت سوغات سفر و زائر بود.

    زارع‌صفت تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، تهران، گیلان، گلستان، مرکزی، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، سمنان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ایلام در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

    وی تأکید کرد: در دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت محصولات صنایع دستی‌ای همچون فیروزه، منبت‌کاری، چرم، هنرهای تجسمی، معرق، سفال، زیورآلات، هنرهای دست‌باف و غیره ارائه شد.

    مسئول دبیرخانه شورای ملی گردشگری و سوغات سفر و زیارت کشور ادامه داد: دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت باهدف رسیدن به سوغات زیارتی با عطر و بوی رضوی برای زائران امام رضا(ع) برگزار شد و خوشبختانه سطح کمی و کیفی بهتری نسبت به دوره گذشته نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت داشت.

    زارع‌صفت گفت: نخستین دوره نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت اردیبهشت ماه سال گذشته در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد و سومین دوره این نمایشگاه هم در اردیبهشت ماه سال آینده در یکی از دیگر از هتل‌های مشهد برگزار می‌شود که مکان برگزاری آن در موعد مقرر اعلام می‌شود.

    وی از حمایت معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خبر داد و افزود: بهمن نامورمطلق که مهمان ویژه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت بود  ضمن اعلام حمایت از مشهد گفت که نگاهمان به شهر امام رضا(ع) یک نگاه ویژه است و باید برنامه‌های اجرایی‌ در این شهر مقدس هم ویژه باشد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی: مشهد دومین کلانشهر ایران است و یکی از قطب‌های گردشگری فرهنگی و نیز صنایع دستی کشور است و از مجموع رشته‌های صنایع دستی ایران 70 رشته در خراسان رضوی فعال است و 90  درصد تراش، تولید، فروش و صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور در این استان انجام می‌شود.

    زارع‌صفت تصریح کرد: پیشنهاد مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی مطرح شد و در دو سال گذشته اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و تبریز به عنوان شهر جهانی فرش‌های دستی معرفی شدند.

    وی تأکید کرد: لذا بدین منظوراعضای هیئت 5 نفره شورای عالی جهانی صنایع دستی مرکب از 4 داور خارجی و یک داور ایرانی جهت ارزیابی و بررسی مشهد و معرفی پایتخت معنوی ایران به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی طی روزهای 12 و 13 اردیبهشت ماه امسال در این شهر مقدس حاضر شدند و در پایان این حضور دو روزه رضایت‌مندی بالای خود را اعلام کردند.

    مسئول دبیرخانه شورای ملی گردشگری و سوغات سفر و زیارت کشور با شاره به جایگاه ویژه مشهد، خاطرنشان کرد: مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و پشتوانه فرهنگی، هنری، تاریخی، صنعتی و معدنی‌ که دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این ظرفیت‌ها مورد توجه هیئت 5 نفره داوران قرار گرفت.

    زارع‌صفت نظر هیئت داوران را در ارزیابی‌های صورت گرفته مثبت اعلام کرد و گفت: نمایندگان هیئت داوران بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم را صورت دادند و بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، تحقیق و پژوهش، آزمایش و آزمایشگاه‌های مرجع، کالاهای صادراتی و غیره را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند که گزارش آن به دست رئیس شورای جهانی صنایع دستی در چین رسیده و نتیجه جمع‌بندی داوری‌ها طی 20 روز آینده و اعلام می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت