پنج روند شکل‌دهنده صنعت نمایشگاه و رویداد

عصر نمایشگاه- صنعت نمایشگاه و رویدادها به سرعت در حال رشد است و این وضع، بازار رقابتی بیشتری را با خود به همراه دارد.

پنج روند شکل‌دهنده صنعت نمایشگاه و رویداد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، برای همین منظور باید جدا از بیشتر برنامه‌ریزان رویداد عمل کنیم و بدانیم که میزبان‌ها و سالن‌های برگزاری برنامه باید راهبردهای جدید و نوآورانه‌ای را برای جذب مشتریان به کار گیرند. این مقاله خلاصه‌ای از مهم‌ترین روندهای صنعت نمایشگاه و رویداد در سال‌های آینده را ارائه می‌دهد.
    1. فناوری نوآورانه
    همچنان که تکنولوژی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی تقریبا همه ماست، جای تعجب نیست که نوآوری‌های جدید جزو موارد پیشرو در صنعت رویداد در سال‌های آینده باشند. به ویژه، تکنولوژی زنده تجربه بازدیدکننده را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. اطلاعات یا به‌روزرسانی زمان واقعی مربوط به شرکت‌کنندگان، نمایشگاه‌های آینده و یا زمان‌های دقیق انتظار نیز معمولا به همین ترتیب هستند. امروزه، حتی این امکان وجود دارد تا مهمانان را متناسب با موقعیت‌شان از پیشنهادها یا اتفاقات خاص مطلع کنیم. رویداد با ابزارهایی مانند نقشه‌برداری داخلی، برنامه‌ریزی و شرکت در برنامه برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران ساده شده است.
    2. رقابت سالن‌ها
    در این صنعت در حال رشد، سالن‌ها هر چه بیشتر امکان برگزاری رویدادها را فراهم می‌کنند. تعداد بیشتری از مراکز کنفرانس برای اینکه سرآمد بقیه سالن‌ها باشند، خدمات منحصر‌به‌فردی را ارائه می‌دهند تا آنها را نسبت به بقیه متمایز کند. ویژگی‌های برجسته‌ای که در بهترین حالت، تجربه کلی مشتری را ساده‌تر می‌کنند، کلید جذب برنامه‌ریزان رویداد و کسب‌و‌کار هستند.
    3. مشارکت بازدیدکنندگان
    بر اساس گزارش Event MB، سال 2017 سال واقعیت مجازی و تعامل زنده بوده و این روند در سال 2018 نیز ادامه خواهد یافت. مشتریان می‌خواهند در رویداد مشارکت کنند و بیش از یک ناظر منفعل باشند. صفحه نمایش‌های تعاملی، بازی‌ها و مسابقات و همچنین نمایش‌های زنده در رویداد، گفت‌وگوهای دیجیتال در زمان واقعی و یا اطلاعیه‌های پاپ آپ شخصی شده در حال افزایش هستند. فناوری نو فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرده است که واقعیت فیزیکی را با واقعیت مجازی ـ قبل، در طول و پس از رویداد ـ ترکیب می‌کند.
    4. تنوع
    در سال‌های اخیر، تنوع و منحصر‌به‌فرد بودن رویدادها مرکز توجه واقع شده‌اند که نتیجتا گستره وسیعی از شرکت‌کنندگان گوناگون را از همه فرهنگ‌ها به خود جلب می‌کند. نمایشگاه‌ها تمایل دارند در مقایسه با قبل، غرفه‌داران بیشتری را جذب کنند و صدها غرفه و نمایش زنده را ارائه دهند.
    5. هوش مصنوعی
    برنامه‌های موبایل که تمام اطلاعات مفید رویداد را ارائه می‌دهند، اهمیت ویژه‌ای دارند. به این ترتیب، مشتری اطلاعات مرتبط و هدفمندی را می‌خواهد که براساس خواسته‌هایش باشد. امروزه، برنامه‌های موبایل، حاوی حقایق ارزشمندی هستند که مورد نیاز واقع می‌شوند. سوالات بیشتر باید بدون نیاز به وجود اطلاعات زیادی، پاسخ داده شوند.

     

    نویسنده: وینی ورساتز

    منبع: Maps People

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت