راهنمای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی؛

نمایشگاه از «چشم لندن»

عصر نمایشگاه- لندن، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر انگلستان و بریتانیای کبیر است. تاریخچه شکل‌گیری این شهر قرن بیست و یکمی به دوران امپراتوری روم بازمی‌گردد. درباره ریشه نامگذاری این شهر تاکنون نتایج قطعی به دست نیامده است ولی عموما آن را نامی رومی می‌دانند.

نمایشگاه از «چشم لندن»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، در مرکز این شهر که حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد، ساختمان پارلمان، برج ساعت «بیگ بن» و کلیسای وست مینستر قرار دارد که محل تاجگذاری پادشاهان انگلستان بوده است. برج لندن و کاخ باکینگهام از دیگر آثار قدیمی این شهر به شمار می‌روند. در کناره رود «تیمز»، چرخ و فلک غول‌آسای «چشم لندن» قرار دارد که منظره‌ای زیبا از کل شهر ارائه می‌دهد. این شهر مرکز برگزاری تعدادی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های جهان است. مهم‌ترین و بزر گ‌ترین مرکز نمایشگاهی لندن، ExCel London با بیش از 100 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی است که در مجموعه خود دارای چندین هتل و رستوران است. در این شماره برخی اطلاعات و ویژگی‌های مهم شهر لندن را که آگاهی از آن برای فعالان صنعت نمایشگاهی ضروری است، معرفی می‌کنیم.

    مراکز نمایشگاهی
    نمایشگاه ExCel London بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی لندن با بیش از 102هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و ملاقات است. همچنین 5 هتل و بیش از 40 رستوران در این مجموعه نمایشگاهی وجود دارد. فاصله اندک تا وسایل حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مترو و...) از مزیت‌های این مرکز به شمار می‌رود. این نمایشگاه از مرکز شهر لندن حدود 10 کیلومتر، از فرودگاه «هیثرو» حدود 31 کیلومتر و از فرودگاه «گت ویک» هم 41 کیلومتر فاصله دارد.
    مرکز همایش‌های Olympia دارای بیش از 46 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی  است. این مرکز حدود 6کیلومتر از مرکز شهر لندن فاصله دارد و در اطراف آن، چندین هتل و رستوران و خطوط حمل و نقل عمومی وجود دارد. این مرکز حدود 17 کیلومتر با فرودگاه هیثرو و 36 کیلومتر با فرودگاه گت ویک فاصله دارد.
    انجمن ارائه‌دهندگان خدمات رویداد (ESSA) یک انجمن تجاری است که نماینده پیمانکاران، ارائه‌کنندگان خدمات و اقلام مورد نیاز غرفه‌داران به شمار می‌رود.
    مالیات ارزش افزوده
    نرخ مالیات ارزش افزوده 20 درصد است و این نرخ بر بیشتر کالاهایی که وارد لندن می‌شوند یا در آن خریداری می‌شوند، اعمال می‌شود. اغلب برای حمل و نقل و گاهی برای فضای نمایشگاهی و خدمات ارائه شده در رویدادها، عوارضی 5 درصدی وضع می‌شود. مشارکت‌کنندگان می‌توانند بخش بزرگی از مالیات ارزش افزوده پرداختی را با پر‌کردن فرم‌های مخصوص از اداره درآمد و مالیات انگلستان پس بگیرند. برای این کار توصیه می‌شود از مشاوره یک کارشناس استفاده کنید. جهت جلوگیری از پرداخت مالیات ارزش افزوده برای اقلامی که قرار نیست در انگلستان باقی بمانند، می‌توان از سند ATA Carnet (سند بین‌المللی واردات-صادرات موقت) استفاده کرد.
    موسیقی
    اجازه پخش موسیقی باید از برگزارکننده اخذ شود که اغلب با پرداخت حق پخش همراه است. همچنین محدودیت‌های صدای موسیقی نیز باید رعایت شوند.
    زباله
    معمولا غرفه‌داران برای جمع‌آوری زباله حاصل از نصب و برچیدن غرفه درخواست سطل می‌کنند. این سطل‌ها را شرکت‌های خدماتی در ازای دریافت حق‌الزحمه، جمع‌آوری می‌کنند. همچنین گاهی غرفه‌سازان این وظیفه را به عهده می‌گیرند.
    برق
    در انگلستان از برق 220 ولت استفاده می‌شود. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع دوشاخه یا سه‌شاخه هستند.
    تلفن همراه
    با ارائه‌کننده خدمات تلفن همراه خود برای مکالمات بین‌المللی هماهنگ کنید. در غیر این صورت، از کارت تلفن بین‌المللی یا سیم کارت اعتباری استفاده کنید که در فرودگاه یا کیوسک‌های محلی ارائه می‌شوند.
    تلفن‌های ضروری
    شماره تلفن 999 برای تماس با اورژانس در نظر گرفته شده است.
    سلام و احوالپرسی
    معمولا استفاده از عبارت «از دیدار شما خوشوقتم» رواج دارد. پاسخ‌دهنده هم باید از همین عبارت استفاده کند. گفتن عبات «سلام» هنگام دست دادن، رفتاری مناسب به شمار می‌رود. در لندن وقتی برای نخستین بار با کسی ملاقات می‌کنید نباید اسم کوچک او را صدا کنید مگر آنکه فرد مورد نظر خود بخواهد. در این فرهنگ، حفظ فاصله از فرد مقابل و داشتن رفتار آرام بسیار مهم است. ارائه یا دریافت کارت ویزیت معمولا در پایان گفت‌و‌گو یا بلافاصله پس از دیدار انجام می‌شود.
    پذیرایی
    معمولا پذیرایی در غرفه‌های بزرگ رایج است. ممکن است شرکت‌های بزرگ در غرفه خود با غذای کامل یا ساندویچ‌های کوچک از بازدیدکنندگان پذیرایی کنند. در بیشتر غرفه‌های کوچک، قهوه و نوشیدنی‌های ساده به همراه کلوچه و بیسکویت ارائه می‌شود.
    زبان
    روشن است که انگلیسی زبان رسمی در انگلستان است. این زبان در گفت‌و‌گوهای تجاری کاربرد گسترده‌ای دارد. علائم تجاری و بروشورها باید به زبان رایج در بریتانیا چاپ شوند. املای برخی کلمات در این زبان با زبان رایج در آمریکا تفاوت دارد. رعایت این تفاوت اهمیت دارد.
    رفتار و لباس کارکنان
    در بسیاری از رویدادهای صنعتی، پوشیدن لباس رسمی (برای مردان و زنان) معمول است. با این حال، در نمایشگاه‌های لندن پوشیدن لباس‌های شیک و کمتر رسمی هم رایج است. نباید از کراوات با طرح راه راه مورب استفاده کنید چون به کراوات مورد استفاده در برخی دانشگاه‌ها شباهت دارد. در برخی مدارس هم از چنین کراواتی استفاده می‌شود. بهتر است خالکوبی و مانند آن را پنهان کنید مگر آنکه با نمایشگاه ارتباط داشته باشد.
    نصب و برچیدن غرفه
    لندن اتحادیه کارگری ندارد بنابراین غرفه‌سازان یا برگزارکنندگان نمایشگاه باید آنها را بیمه کنند. گاهی غرفه‌داران ناچارند برای خدمات غرفه با کارگران قرارداد امضا کنند. دیوارهای بزرگ‌تر از 2.2 متر باید پوشانده شوند. همچنین پارچه‌های مورد استفاده در غرفه‌سازی باید از نوع ضد‌آتش باشند.
    توصیه‌ها و اطلاعات عمومی
    به دلیل آنکه معمولا در لندن باران می‌بارد، حتما یک چتر با خود همراه داشته باشید. در بریتانیا نشان دادن علامت پیروزی در حالی که کف دست به سمت خودتان است، نوعی توهین فرهنگی به شمار می‌رود، بنابراین از انجام آن خودداری کنید. مترو لندن با نام محلی «tube» ارزان‌ترین وسیله دسترسی به سراسر این شهر است. اگر چهار نفر یا بیشتر هستید، کرایه یک تاکسی ارزان‌تر از مترو خواهد بود. با این حال، اگر مجبور به جابه‌جایی مداوم هستید، خرید بلیت‌های با تخفیف مترو به‌صرفه‌تر خواهد بود. در اطراف مراکز نمایشگاهی، هتل‌های زیادی وجود دارد. همچنین فاصله هتل‌های داخل شهر از مراکز نمایشگاهی عموما کمتر از 20 دقیقه است. کشیدن سیگار در داخل مراکز نمایشگاهی ممنوع است، با این حال این عادت شایع بیشتر مردم انگلیس است. در بیرون از سالن‌ها و در محوطه باز، کشیدن سیگار آزاد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت