افتتاح نمایشگاه بزرگ رمضان در بوستان ملت اراک

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بزرگ رمضان، با حضور معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کمیته‌امداد و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و حضور گسترده مردم و مددجویان در بوستان ملت اراک افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه بزرگ رمضان در بوستان ملت اراک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایکنا, قنبر موسی‌نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی، گفت: نمایشگاه رمضان با هدف معرفی بخشی از دستاوردهای خانواده‌های تحت حمایت از سوم تا یازدهم خرداد در 45 غرفه پذیرای عموم مردم است.

    وی با اشاره به اینکه تعداد 25 غرفه از غرفه‌های نمایشگاه به‌ منظور ارائه محصولات خانواده‌های تحت حمایت در نظر گرفته‌شده است، افزود: این خانواده‌ها با دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل و صندوق تسهیلات اشتغال کمیته امداد توانسته‌اند علاوه بر رسیدن به خودکفایی شرایط اشتغال را برای دیگر افراد نیز فراهم کنند.
    وی افزود: بخش دیگر نمایشگاه شامل غرفه‌هایی برای معرفی خدمات و دستاوردهای کمیته امداد است و کارشناسان کمیته امداد در این غرفه‌ها در طول برپایی نمایشگاه آماده پاسخگویی به بازدیدکنندگان هستند.
    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان ایجادشده است، گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت بهترین راهکار برای خروج آن‌ها از چرخه حمایتی و فراهم کردن بستر توانمندی برای آن‌ها در بخش‌های مختلف است و کمیته امداد استان در مقایسه با سال گذشته 500 شغل بیشتر ایجاد کرده و توانسته است رتبه چهارم کشوری را کسب کند.
    وی با اشاره به اینکه خدمات نظام به سمتی می‌رود که مددجویان توانمند شوند و شاهد آن هستیم مددجویانی که یک روز نیازمند بودند امروز خود تولیدکننده هستند، گفت: با حمایت دولت و کمک مردم، مددجویان می‌توانند در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی به موفقیت برسند.

    سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز بیان اینکه کمیته امداد در برنامه ششم تصمیم دارد که سالانه 10 درصد از آمار مددجویان خود را کاهش دهد، افزود: این نهاد حمایتی در شیوه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و خودکفایی این عزیزان موفق بوده است.
    وی نمایشگاه بزرگ رمضان را یک نمونه از فعالیت‌های گسترده کمیته امداد در استان دانست و ادامه داد: با حرکت‌ها و تلاش‌های خوب کمیته امداد سالانه تعداد زیادی از افراد تحت حمایت از چرخه حمایت خارج‌شده و خود کارآفرین می‌شوند.
    وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها و دیگر دستگاه‌ها همچون شهرداری‌ها باید به کمیته امداد در برگزاری این برنامه‌ها کمک کنند، افزود: مددجویان کمیته امداد ثابت کردند که اگر زمینه برای آن‌ها فراهم شود کارهای بزرگی را انجام می‌دهند چرا که در بین این خانواده‌ها استعدادهای خوبی وجود دارد که باید شکوفا شود.
    فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه کمیته امداد در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را به ‌منظور توانمندسازی مددجویان انجام داده است، گفت: امروز با تلاش‌هایی که در بخش‌های مختلف همچون ارائه آموزش‌های مختلف و همچنین پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، به توانمندی این عزیزان و خروج آنان از چرخه حمایت کمک شده است.
    حقیقی همچنین به کمک‌های قابل‌توجه دولت به این نهاد اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر‌و‌امید از سال‌های گذشته کمک به این نهاد را چند برابر کرده و این کمک‌ها بسیار در توانمندسازی مددجویان مؤثر بوده است.

    معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مرکزی ضمن تقدیر از حضور و مشارکت مردم خیر و نوع‌دوست استان مرکزی و کشور در کمک به محرومان و نیازمندان گفت: منابع دولتی به‌ تنهایی پاسخگوی نیازهای کمیته امداد نیست و کمک‌های خیران و نیکوکاران می‌تواند بسیار گره‌گشا بوده و خدمات دولتی با مدیریت و برنامه‌ریزی کمیته امداد منسجم‌تر و کیفی‌تر می‌شود.
    وی افتتاح نمایشگاه رمضان و ارائه محصولات مددجویان را از اقدامات خوب کمیته امداد برشمرد و افزود: همه افراد به ‌ویژه مدیران و مسئولان و نمایندگان مجلس باید دست‌به‌دست هم بدهند و با همدلی و همراهی خیران و نیکوکاران گام‌های اساسی در توانمندسازی مددجویان بردارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت