مدیر بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم:

جهت‌گیری نمایشگاه قرآن به سمت ارتباطات جهانی است

عصر نمایشگاه- مدیر بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: تلاش داریم تا جهت‌گیری آینده این نمایشگاه را به سمت و سوی ارتباطات جهانی و تعامل در این زمینه ببریم.

جهت‌گیری نمایشگاه قرآن به سمت ارتباطات جهانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, محمود واعظی افزود: یکی از برنامه های ما در نمایشگاه بین المللی قرآن این است که ظرفیت قرآنی جمهوری اسلامی ایران را در مرحله اول شناسایی کرده و به نمایش بگذاریم و سپس میان نهادهایی که این ظرفیت ها را به اجرا می گذارند، رقابت ایجاد کنیم.

    وی هم‌افزایی بین نهادهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری های بین المللی در حوزه قرآن ضعیف دانست و از تلاش های بخش بین الملل نمایشگاه قرآن در این زمینه به منظور ایجاد تعامل و ارتباطات بیشتر میان ایران و سایر کشورها سخن گفت.
    واعظی درباره مراسم افتتاحیه بخش بین الملل نیز گفت: در این مراسم علاوه بر عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیران کشورهای فلسطین و الجزایر سخنرانی می کنند و از چهار نشریه در فضای مجازی به زبان های فرانسه، عربی، ترکی و اردو رونمایی می شود.
    ‌امروز (یکشنبه) بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن پس از وقفه ای چند ساله آغاز به کار می کند و قرار است در این بخش 20 تن از مشهورترین خاورشناسان قرآنی در 200 سال گذشته در قالب تابلوهای هنری بزرگ معرفی شوند و راویان متخصص، آثار و پیام های این شخصیت ها را به علاقه مندان روایت کنند.
    معرفی دستاوردها و ظرفیت های قرآنی و حدیثی نشریات علمی جهان از دیگر برنامه های این بخش است و 20 نشریه و مجله معتبر علمی از شرق تا غرب جهان نیز که تولیداتی در حوزه قرآن و حدیث داشته اند، برای بازدیدکنندگان معرفی می شود.
    زندگی‌نامه 20 شخصیت تقریب‌گرای جهان اسلام که در حوزه تقریب بین مذاهب اعم از شیعه و غیرشیعه فعال هستند، نیز در این بخش به نمایش درمی آید و نشریه تخصصی به چهار زبان از امروز در نمایشگاه توزیع می شود.
    سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه شب گذشته ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن درباره بخش بین الملل به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد که ما می توانیم ظرفیت بین المللی قرآنی خودمان را یکپارچه در یک جا نشان دهیم تا کسانی که در حوزه بین المللی قرآن در داخل کشور فعالیت می کنند، ارتباطات خود را بیشتر کنند.
    بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از 30 اردیبهشت به مدت 17 روز تا 14 خرداد ماه؛ برابر با سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (شب بیستم ماه مبارک رمضان) از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت