سرکنسول روسیه در رشت با رئیس اتاق گیلان دیدار کرد؛

برگزاری نمایشگاه ایران و روسیه

تأکید بر افزایش حجم مبادلات دو کشور

عصر نمایشگاه:سرکنسول روسیه و رئیس اتاق گیلان با یکدیگر دیدار و دو طرف پیرامون توسعه روابط تجاری گفتگو کردند.

برگزاری نمایشگاه ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، به نقل از روابط عمومی اتاق گیلان، «ماکسیم بارانوف»، سرکنسول روسیه در رشت با اشاره به دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب تصریح کرد: این دیدار تنها یک دیدار سمبلیک نبود بلکه نشان از نزدیکی سیاسی بین دو کشور ایران و روسیه دارد.

    وی دورنمای همکاری ایران و روسیه را بسیار درخشان خواند و گفت: در دیدار روسای جمهور دو کشور، قراردادهای همکاری بسیار امضا شد که عملی شدن آنها به توسعه همکاری‌ها کمک بسیاری می‌کند.

    بارانوف با اشاره به اینکه ظرفیت‌های توسعه همکاری ایران و روسیه وسیع است، افزود: در دیدار دو رئیس جمهور کشورهای ایران و روسیه قرارداد احداث نیروهای حرارتی در حوالی بندرعباس امضا شد.

    سرکنسول روسیه در رشت امضای چند پروژه همکاری را از دیگر موارد در دیدار دو رئیس جمهور مذکور عنوان کرد و یادآور شد: در ماه آینده نمایشگاه «گفتگوی صنعتی و بازرگانی ایران و روسیه» در تهران برگزار می‌شود.

    بارانوف از سفر یک هیئت بزرگ تجاری و بازرگانی از روسیه به تهران برای حضور در نمایشگاه مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: در دو کشور تمایل زیادی برای همکاری تجاری وجود دارد و در عرصه بانکی و مالی همکاری بیشتر خواهیم داشت و از روبل و ریال استفاده می‌کنیم.

    سرکنسول روسیه در رشت از خرید هواپیمای مسافری «سوخو سوپر جت» روسی توسط ایران خبر داد و یادآور شد: مذاکراتی در این زمینه بین رؤسای جمهور دو کشور صورت گرفته‌است.

    وی به دیدار خود با رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اشاره کرد و متذکر شد: آمادگی توسعه گردشگری بین گیلان و آستراخان روسیه را داریم. بارانوف حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه را پایین دانست و بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تأکید کرد.

    وی به نقش گیلان در توسعه روابط تجاری اشاره کرد و یادآور شد: گیلان و آستراخان پیشتاز همکاری تجاری هستند.

    «هادی تیزهوش‌تابان»، رئیس اتاق گیلان نیز این دیدار ارتباط گیلان با آستراخان روسیه را دارای پیشینه قدیمی دانست و اظهار کرد: گیلان با استان‌های جنوبی روسیه به‌ویژه آستراخان همکاری‌های اقتصادی خوبی دارد.

    وی با اعلام نارضایتی از کاهش حجم تبادلات تجاری دو کشور ایران و روسیه، افزود: دو میلیارد دلار حجم تبادلات دو کشور کافی نیست و ظرفیت‌های بسیار خوبی در ایران و روسیه وجود دارد که می‌تواند موجب افزایش حجم تبادلات تجاری شود.رئیس اتاق گیلان با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی کاهش مبادلات تجاری دو کشور افزود: باید دلایل اینکه چرا نمی‌توانیم ارتباطات تجاری دو کشور را افزایش دهیم، آسیب‌شناسی شود.

    وی به حضور تجار و بازرگانان دو کشور اشاره کرد و گفت: با وجود حضور تجار و بازرگانان در بازارهای یکدیگر، اما حجم تجاری بالا نیست و باید راهکارهای افزایش این حجم بررسی شود.

    تیزهوش‌تابان از خرید زمین برای احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه خبر داد و یادآور شد: مبلغ خرید این زمین تأمین شده و تا هفته آینده این پول پرداخت و ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان آغاز می‌شود.

    وی احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: احداث این سرا در افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاثیرگذار است.این مسئول به نصب مجسمه خیام در آستراخان روسیه اشاره کرد و گفت: اتاق گیلان با هماهنگی اتاق ایران در بحث فرهنگی ورود کرده و در ماه‌های آینده مجسمه خیام در آستراخان نصب می‌شود.

    وی با بیان اینکه پیگیر مشکل پرواز رشت‌ـ آستراخان هستیم، تصریح کرد: این مسئله از طرف ایرانی و روسی در حال پیگیری است.

    تیزهوش‌تابان با اشاره به اینکه روابط اقتصادی ایران و روسیه باید فراتر از گذشته شود، اظهار کرد: آماده همکاری برای استانداردسازی کالای ایرانی برای حضور در بازارهای روسیه هستیم.

    وی متذکر شد: کارخانه‌های تولیدی داخلی کشور باید این آمادگی را داشته باشند که کالای خود را «استاندارد روسی» کنند تا محصولات آنها به‌راحتی توسط تجار ایرانی به روسیه صادر شود و اتاق آمادگی برای صادرات کالا طبق استاندارد روسی را دارد.رئیس اتاق گیلان با تصریح بر اینکه ترکیه کالای ایرانی را به نام خودش به روسیه صادر می‌کرد، متذکر شد: بسیاری از کالاهای ایرانی که وارد ترکیه شده بود با آرم ترکیه به روسیه صادر می‌شد و ما می‌توانیم همان کالا را بسیار ارزان‌تر به روسیه صادر کنیم.

    وی با اشاره به اینکه امکانات بسیاری داریم که از آن استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تسهیل در صدور روادید از طرف روسیه می‌تواند به افزایش حجم تبادلات کالا کمک کند و تلاش کنیم تا موانع ایجاد توسعه روابط تجاری بین ایران و روسیه برداشته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت