فرماندار شهرستان بیله‌سوار خبر داد

برپایی نمایشگاه"عکس کوچ" در جشنواره عشایر بیله‌ سوار

عصر نمایشگاه- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: نمایشگاه عکس برتر کوچ در قالب ششمین جشنواره کوچ ملی عشایر بیله‌سوار از ۲۲ اردیبهشت‌ماه برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه"عکس کوچ" در جشنواره عشایر بیله‌ سوار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، آرام حلیم در بازدید از روند آماده‌سازی و تدارک محل برگزاری جشنواره کوچ عشایر بیله‌سوار اظهار داشت: ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر 22 اردیبهشت‌ماه در روستای روح‌کندی جعفرآباد از توابع بیله‌سوار برگزار می‌شود که تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره توسط اعضای ستاد جشنواره فراهم شده است.

    وی بیان کرد: عشایر ایل شاهسون در میان 90 ایل سومین ایل مهم کشور هستند و نقش بسزایی در توسعه استان اردبیل در بخش‌های گردشگری و کشاورزی دارند و امید است با حمایت از این قشر تلاشگر و دلسوز بتوانیم ظرفیت‌های موجود عشایر را ارتقا دهیم.

    فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: بیش از 15 هزار عشایر در شهرستان بیله‌سوار زندگی می‌کنند که 39 درصد عشایر استان اردبیل را تشکیل می‌دهند و بیش از 600 هزار راس دام سبک را در شهرستان پرورش و نگهداری می‌کنند.

    حلیم زندگی عشایری را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و افزود: در طول تاریخ معیشت عشایر به صورت خودکفا و مستقل مبتنی بر فعالیت‌های قومی و قبیله‌ای بوده و به عنوان قشر تولیدکننده نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور داشته‌اند.

    وی با اشاره به اینکه عشایر به عنوان تولیدکنندگان محصولات دامی و صنایع دستی همواره نقش بسزایی در جوامع محلی و منطقه‌ای داشته‌اند، گفت: این جشنواره و گردهمایی‌ها فرصتی را برای آنها فراهم خواهد کرد تا بازارهای عرضه محصولات خود را گسترش دهند.

    فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به برنامه‌ها و غرفه‌های تدارک دیده شده برای این رویداد ملی اظهار کرد: برپایی غرفه‌های صنایع دستی و محصولات و توانمندی‌های عشایر، برگزاری غرفه‌های آلاچیق با نمایش زندگی عشایر و برپایی غرفه غذای محلی و لباس محلی از جمله غرفه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره است.

    وی اجرای موسیقی عاشق‌ها و مراسم عروسی عشایر، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان و تپانچه بادی و تجلیل از پیشکسوتان عشایر و برپایی نمایشگاه عکس برتر کوچ از جمله برنامه‌های ششمین جشنواره کوچ عشایر شهرستان خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت