رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار خبر داد

برگزاری نمایشگاه آداب و رسوم اقوام ایرانی در چابهار

عصر نمایشگاه- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار گفت: اقوام ایرانی با حضور در بندر اقیانوسی و راهبردی در این شهرستان از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت آداب، رسوم و هنر دستان خود را در قالب جشنواره برای کشورهای حاشیه اقیانوس هند و مهمانان خارجی به نمایش می گذارند.

برگزاری نمایشگاه آداب و رسوم اقوام ایرانی در چابهار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدسعید سایگانی اظهار داشت: اقوام ایرانی در قالب جشنواره، همزمان با برگزاری اجلاس اقیانوسیه آیورا گردهم می آیند و به اجرای برنامه های شاد و متنوع در مورد آداب و رسوم کهن ایرانی می پردازند.

    وی با بیان اینکه یکی از راههای معرفی خرده فرهنگ ها، آداب رسوم و آیین های بومی محلی برگزاری جشنواره اقوام است، گفت: قشرهای مختلف مردم سیستان و بلوچستان فرهنگ غنی این استان را به کشورهای حاضر در اجلاس و مردم سراسر کشور به نمایش می گذارند.

    وی ادامه داد: نمایشگاه آثار دستان زنان و مردان هنرمند ایرانی در زمینه لباس های محلی و غذاهای سنتی هر منطقه همراه با غرفه های سوغات و هدایا در این جشنواره دایر می شود.

    رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار برگزاری نمایشگاه همراه با موسیقی غنی و ناب هر منطقه لحظات خوشی را برای میهمانان رقم خواهد زد.

    بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار 30 و 31 اردیبهشت جاری میزبان رییسان مناطق آزاد 23 کشور عضو آیورا حاشیه اقیانوس هند، هفت کشور ناظر و چند کشور همسایه است که به عنوان اجلاس اقیانوسیه(IORA)برای بحث و تبادل نظر و توسعه روابط تجاری، اقتصادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی گرد هم می آیند.

    علاوه بر اعضای آیورا و کشورهای ناظر در این نشست بزرگ، پنج تا هفت شرکت خصوصی چند ملیتی از کشورهای مختلف و حدود 100 مهمان خارجی از مقامات کشورهای مختلف برای نخستین بار در این اجلاس بین المللی شرکت می کنند.
    این نشست پس از توافق هسته ای بزرگترین اجلاس بین المللی در کشور است که در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.

    این اجلاس می تواند دستاوردهای بزرگی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو برای استان سیستان و بلوچستان و ایران اسلامی داشته باشد.

    دبیرخانه مناطق آزاد کشور، وزارت امور خارجه، استانداری و برخی از مدیران کل سیستان و بلوچستان، سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی، قشرهای مختلف مردم و مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان چابهار از چند ماه قبل تمام امکانات را برای استقبال از مهمانان اجلاس اقیانوسیه فراهم کرده است.

    برگزاری جشنواره اقوام ایرانی یکی از برنامه هایی است که در حاشیه اجلاس اقیانوسیه برای معرفی هر چه بهتر آداب و رسوم اقوام کشور برگزار می شود.

    گفتنی است ،شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
    این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
    چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت