رئیس انجمن قطعه‌سازان اصفهان در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو بیان کرد

فعالیت ۲۰۰ واحد قطعه‌سازی خودرو در اصفهان

عصر نمایشگاه-رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۲۰۰ واحد قطعه‌سازی خودرو در استان اصفهان گفت: نیمی از واحدهای قطعه‌سازی خودرو در استان، پایین‌تر از ظرفیت کامل خود کار می‌کنند.

فعالیت ۲۰۰ واحد قطعه‌سازی خودرو در اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، ابراهیم احمدی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در اصفهان با بیان اینکه 200 قطعه‌ساز در استان اصفهان در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: 70 قطعه‌ساز به صورت مستقیم با خودروسازان کشور قرارداد دارند، این قطعه‌سازان بیش از 80 درصد تولید در استان را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ این شرکت‌ها، در شهرک‌های صنعتی اصفهان، گلپایگان، نائین، کاشان و شهرضا فعالیت می‌کنند.

    وی افزود: استان اصفهان سومین استان کشور در فروش قطعه‌ و ورق به خودروسازان است و در قطعات خودروهای سنگین و تجاری، اصفهان حرف نخست را در کشور می‌زند، استان اصفهان دارای نیروی انسانی متخصص در این بخش است و از نظر جغرافیایی به سایت‌های خودروسازی نزدیک است.

    رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان بیان کرد: ارتباط نداشتن قطعه‌سازان داخلی با برندهای معروف دنیا یکی از نقاط قابل بهبود این بخش از صنعت است، با افزایش تیراژ تولید، بهره‌وری، سودآوری و تولید افزایش پیدا می‌کند البته این موضوعات نیازمند حمایت است.

    وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: در دنیا نرخ تسهیلات پایین و مدت زمان بازپرداخت اقساط، طولانی مدت است اما در کشور نرخ سود تسهیلات بالا و مدت زمان آن کوتاه است در صورتی که صنایع نیازمند زمان هستند تا به سودآوری برسند.

    وی با اشاره به فرصت‌های پیش روی صنعت قطعه‌سازی تصریح کرد: با ایجاد ارتباط با خودروسازان خارجی می‌توان به جذب سرمایه‌گذاری و افزایش دانش فنی در این صنعت اندیشید، ما نیروهای متخصصی داریم اما نیاز به تبادل دانش وجود دارد.

    رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با بیان اینکه آمار دقیقی از تعطیلی و یا میزان استفاده از ظرفیت واحدهای قطعه‌سازی نداریم، گفت: اگر قطعه‌سازان رشد نداشته باشند این خود، ممکن است سبب تعطیلی شود، حداقل 50 درصد از واحدهای قطعه‌سازی استان اصفهان کمتر از 80 درصد و یا پایین‌تر از ظرفیت خود کار می‌کنند.

    وی بیان کرد: ما در 2 مرحله، یکی در نیمه دوم سال 91 و یکی در خرداد سال گذشته با تعدیل نیرو مواجه بودیم اما آمار دقیقی در دست نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت